Subaru regândește planul de a investi 10 miliarde USD în EV-uri

Da mai departe!

Cererea crescută pentru hibride și o încetinire a creșterii vânzărilor de vehicule electrice determină Subaru să-și modifice planurile. Inițial, japonezii voiau să investească 10 miliarde de dolari americani în electrificare, dar planurile s-au schimbat.

  • Subaru s-a angajat să investească aproape 10 miliarde de dolari în eforturile de electrificare până în 2030.
  • Patru SUV-uri electrice dezvoltate în colaborare cu Toyota vor sosi până în 2026.
  • Tarifele impuse de administrația Trump ar putea costa Subaru 1,36 miliarde de dolari.

Putem adăuga acum Subaru pe lista tot mai mare a producătorilor auto care își diminuează investițiile exclusiv în vehicule electrice, pe măsură ce schimbările în gusturile consumatorilor și cererea în creștere pentru hibride remodelează piața. Această decizie ar putea duce la amânarea în timp a mai multor vehicule electrice planificate de Subaru.

În timpul celei mai recente ședințe de raportare a rezultatelor financiare, președintele Atsushi Osaki a pus întârzierea „momentului investiției în producția de masă pe scară largă a VE” pe seama „cererii crescute pentru hibride și a reevaluării motoarelor cu ardere internă”.

Ajustarea Planului de Vehicule Electrice

Subaru se angajase să investească 1.5 trilioane de yeni, adică aproximativ 9,74 miliarde de dolari, în electrificare până în 2030. Compania a alocat deja 300 de miliarde de yeni (1,94 miliarde de dolari) din această sumă, iar în timp ce restul de 1,2 trilioane de yeni vor fi totuși investite, acestea vor fi „revizuite”, conform publicației Nikkei Asia.

Pe termen imediat, schimbarea termenului nu va avea un impact semnificativ, deoarece compania intenționează în continuare să lanseze patru SUV-uri electrice construite în colaborare cu Toyota până la sfârșitul anului 2026. Totuși, ar putea întârzia alte patru vehicule electrice pe care plănuia să le dezvolte intern până în 2028.

Preponderența Hibridelor

Tendința către hibridizare a fost evidentă în ultimele 18 luni, determinând alți producători auto, precum Hyundai, să-și mărească investițiile în acest domeniu.

Această schimbare este agravată de dificultățile economice. Odată cu pierderea creditului fiscal federal pentru vehiculele electrice în Statele Unite și povara suplimentară a tarifelor auto ridicate, producătorii sunt forțați să-și reducă bugetele și să cheltuiască mai strategic.

Subaru afirmă că se așteaptă la un impact de 210 miliarde de yeni (1,36 miliarde de dolari) din cauza tarifelor în acest an. Pentru anul fiscal care se încheie în martie 2026, se așteaptă la un profit net de 160 de miliarde de yeni, o scădere masivă de 53% față de anul precedent.

Pentru a amortiza șocul, Subaru plănuiește să reducă costurile cu 200 de miliarde de yeni (1,29 miliarde de dolari) până în 2030, o inițiativă de eficiență menită să stabilizeze bilanțul pe măsură ce piața evoluează.

Cel mai nou vehicul electric din portofoliul Subaru este Uncharted, o versiune reelaborată și redenumită a celui mai recent C-HR electric de la Toyota. Subaru i-a oferit un caracter mai robust, mai aventuros, rămânând fidelă imaginii sale de producător axat pe natură, chiar și în timp ce regândește cât de repede să treacă la alimentarea exclusiv pe baterii.

Related posts