Stellantis îi oferă companiei chineze Leapmotor o cale de a evita tarifele din Europa.

Da mai departe!

Stellantis îi oferă companiei chineze Leapmotor o cale de a evita tarifele dureroase pentru vehiculele electrice din Europa. Compania urmează să construiască vehicule electrice în Spania alături de Stellantis, ocolind astfel tarifele UE și reconfigurând piața europeană a vehiculelor electrice accesibile.

La un an după ce a făcut o investiție majoră în Leapmotor, Stellantis trece de la statutul de acționar la cel de partener industrial. În 2023, grupul a cheltuit 1,5 miliarde de euro (1,77 miliarde de dolari) pentru o participație de 20% în brandul chinezesc și a preluat o cotă de 51% din divizia internațională, obținând drepturile de a vinde și distribui vehiculele sale în afara Chinei. Această relație avansează acum la un alt nivel, Leapmotor urmând să construiască mașini la una dintre fabricile Stellantis din Spania.

Directorul executiv al Stellantis, Antonio Filosa, a confirmat această evoluție în timpul unui eveniment financiar recent. Deși nu a menționat numele fabricii spaniole implicate, acordul va permite Leapmotor să evite tarifele mari ale Uniunii Europene impuse vehiculelor electrice construite în China, care pot ajunge până la 30,7%.

Ocolirea tarifelor

„Am anunțat recent un parteneriat industrial pentru a oferi Leapmotor capacitate la una dintre fabricile noastre spaniole pentru a-și construi mașinile pe propria platformă”, a declarat Filosa în timpul evenimentului, potrivit Auto News. „Acest lucru va începe foarte curând.”

Deși Stellantis nu a precizat ce modele Leapmotor vor fi construite în Spania, un raport recent a indicat că SUV-ul electric B10 este cel mai probabil candidat. Se crede că Leapmotor investește până la 200 de milioane de dolari într-una dintre fabricile spaniole ale Stellantis pentru a face acest lucru posibil. Zaragoza a fost menționată ca o potențială locație pentru baza de producție locală a Leapmotor, deoarece Stellantis construiește acolo o gigafabrică masivă de baterii împreună cu CATL, care urmează să se deschidă anul viitor.

Planurile europene ale Leapmotor

Interesant este că Leapmotor a mai avut o tentativă în producția europeană. Brandul a asamblat anterior mini-mașina T03 la fabrica Stellantis din Tychy, Polonia, deși producția a fost oprită în aprilie. Existau, de asemenea, planuri de a construi B10 în Polonia, dar acestea au fost abandonate între timp.

Leapmotor a dezvăluit modelul B10 cu specificații europene la sfârșitul anului trecut și a deschis recent listele de comenzi pentru acesta. Poziționat ca un rival pentru modele precum Kia EV3, BYD Atto 3 și Honda Kona Electric, prețul de pornire al modelului B10 este de 29.900 de euro (35.400 de dolari).

Related posts