Rolls Royce cheltuie sute de milioane de euro pentru a extinde fabrica, dar nu pentru a construi mai multe mașini. Strategia Rolls-Royce este condusă de cererea pentru personalizări, nu de creșterea obiectivelor de producție anuală.
Producătorii de mașini de lux nu urmăresc toți numere mai mari, iar într-o eră în care volumul pare adesea să domine, acest lucru merită o privire mai atentă. Mărci precum Ferrari și Lamborghini și-au mărit constant vânzările anuale, accesând noi piețe și audiențe mai largi. Dar la Rolls-Royce, lucrurile se mișcă într-o direcție foarte diferită.
Potrivit noului președinte al mărcii pentru America de Nord, Jon Colbeth, urmărirea volumelor este o „cursă spre prăpastie”, iar în schimb, producătorul auto este mai interesat să-și dezvolte divizia Bespoke, unde clienții pot comanda configurații cu adevărat unice.
În 2024, Rolls-Royce a vândut 5.712 vehicule. Deși aceasta a fost a treia cea mai mare cifră din istoria sa, depășită doar de 2022 și 2023, nu a reprezentat un salt uriaș față de cele 5.063 de mașini livrate anul trecut. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că marca are acum în gamă Spectre complet electric și SUV-ul Cullinan, două vehicule care probabil s-ar vinde în număr mai mare dacă ar fi dispusă să-și sporească producția.
Cu toate acestea, Rolls nu este interesat să facă acest lucru, așa cum o demonstrează faptul că investește sute de milioane pentru a-și extinde fabrica din Marea Britanie, deși nu are intenția de a crește producția.
„Nu vrem să fim mașina pentru toată lumea”, a declarat Colbeth pentru ABC. „Nu despre asta e vorba la noi. Investim 370 de milioane de dolari în extinderea fabricii noastre din [Marea Britanie] fără a produce mai multe vehicule. Ce marcă face asta? Ne concentrăm pe adăugarea capacității de personalizare și pe a permite fiecărei comenzi să fie mai specială pentru clienți.”
Exclusivitatea ca Model de Afaceri
„Clienților noștri le place faptul că nu vom începe să urmărim volumul”, a adăugat el. „Acesta nu este modelul nostru de afaceri. Odată ce compania începe să urmărească 10.000 de mașini, apoi sunt 15.000 de mașini. Apoi ceea ce se întâmplă este că extinzi fabrica, acum trebuie să o umpli. Trebuie să menții acea fabrică în mișcare. Este o cursă spre prăpastie.”
Potrivit lui Colbeth, Rolls-Royce dorește să crească brandul prin Bespoke. El spune că a existat „o mare presiune către individualitate și personalizare în ultimii ani”, parțial datorită lansării Rolls-Royce Private Office.
Evident, dacă Rolls-Royce poate determina clienții să plătească mai mult pentru vehiculele lor, optând pentru dotări extra scumpe sau plătind pentru caracteristici unice, nu vede nicio necesitate de a construi mai multe mașini pentru a face mai mulți bani. Aceasta este o veste bună pentru clientela Rolls-Royce care își prețuiește exclusivitatea – în plus, în teorie, ar trebui să contribuie la menținerea deprecierii la un nivel cât mai scăzut, deoarece nu vor exista atât de multe pe piața mașinilor second-hand.
CEO-ul Rolls-Royce a abordat și alte câteva subiecte în timpul interviului, inclusiv abordarea mărcii în ceea ce privește designul și tehnologia. Un domeniu în care Rolls își menține poziția este brandingul, sau mai degrabă, nu exagerează cu el. Spre deosebire de Mercedes-Maybach, care a insistat pe afișarea logo-ului său pe vehicule și accesorii, Rolls rămâne la un aspect mai sobru.
„Fie că este vorba despre vehiculele noastre sau despre accesoriile noastre, totul este mai discret”, a spus el. „Dacă te ui la oricare dintre produsele pe care le lansăm, nu vei vedea logo-ul Rolls-Royce lipit peste tot.” Rolls-Royce rezistă, de asemenea, tendinței industriei de a aglomera bordurile cu ecrane digitale supradimensionate. În schimb, rămâne fidel controalelor fizice și feedback-ului tactil.
„Clienților noștri le place să poată atinge butoanele și să interacționeze cu ele”, a declarat el pentru ABC News. „Le place când orificiile de aerisire capătă umiditate de la aerul condiționat.” În timp ce marca continuă să rafineze tehnologia de sub suprafață, nu urmărește o experiență de cabină hiper-futuristă. „Odată ce devii prea futurist și această tendință cu ecrane mari – reduce puțin experiența clientului. M-aș îndoi că vom vedea această tendință prea curând”, a declarat el pentru ABC.