Marca electrică Polestar, parte a grupului Geely, cu legături puternice cu Volvo, va fi condusă de Michael Lohscheller, cel care a condus Opel în perioada achiziției de către PSA Peugeot Citroen. El este creditat cu restructurarea financiară și operațională a mărcii germane.
Thomas Ingenlath, CEO al Polestar, a fost înlocuit de proprietarii chinezi ai mărcii cu Michael Lohscheller, fost șef al Opel și fost șef, pentru scurtă vreme, al companiei vitenameze VinFast. Anunțul oficial al Polestar spune că actualul CEO a demisionat, cu efect de la 1 octombrie.
Michael Lohscheller a preluat conducerea Opel în perioada în care marca se afla într-o situație financiară extrem de gravă, cu pierderi uriașe, istorice, și a fost cumpărată de fosta PSA Peugeot Citroen, actuala Stellantis. Activitatea sa poate fi considerată una de succes, cu rezultate vizibile în special din punct de vedere al performanțelor financiare ale companiei, care după numai un an înregistra primul profit operațional după aproape 20 de ani de pierderi.
Plecarea sa de la Opel a fost una surprinzătoare, la acel moment, în locul său fiind numit Uwe Hochgeschurtz. Cel mai probabil, înțelegerea lui Lohscheller cu VinFast, pentru preluarea poziției de CEO, a fost cauza despărțirii de Opel, chiar dacă anunțul privind numirea a fost făcut mult mai târziu.
Contractul cu vietnamezii s-a încheiat mai rapid, după numai șapte luni, fiind invocată distanța foarte mare de casă și nevoia de a fi lângă familie. A urmat pentru mai puțin de un an un contract cu Nikola Motor, un producător american de automobile electrice mai puțin cunoscut, iar de la finalul lui 2023 Michael Lohscheller a devenit „autor de cărți, speaker și consilier”.
Noul contract cu Polestar vine într-un moment în care compania suedeză, cu rădăcini puternice în China, are nevoie de un nou plan de dezvoltare, având în vedere frânarea puternică a cererii de mașini electrice, la nivel global, declinul acțiunilor proprii pe bursa americană și întârzierile majore ale ultimelor două modele lansate de companie.
„Michael Lohscheller aduce o bogată experiență în industria auto, în special în navigarea pe piețele competitive și extinderea afacerilor. Polestar își va extinde în mod ambițios amprenta globală și poziția de lider pe piața de vehicule electrice premium în următorii ani”, spune compania.
Schimbarea CEO-ului Polestar vine la scurt timp după anunțul privind înlocuirea președintelui Hakan Samuelsson cu Winfried Vahland, care anterior a condus Skoda. Acesta din urmă spune că „Polestar a experimentat o fază de pornire excepțională și, cu o gamă mai largă de modele, Michael Lohscheller este liderul ideal pentru a ghida Polestar în următorul său capitol”. Noul președinte ale mărcii confirmă și susținerea din partea acționarului majoritar. „Geely rămâne profund dedicat succesului Polestar și, cu Michael la cârmă, susținut de o echipă dinamică de conducere, suntem bine poziționați pentru inovare și creștere continuă.”
Thomas Ingenlath, care anterior funcției de la Polestar a fost vicepreședinte pentru design al Volvo, nu a oferit detalii privind motivul plecării sale. „Sunt foarte mândru de ceea ce am realizat împreună în ultimii șapte ani. Am avut viziunea unui brand electric premium care pune performanța și designul în centrul său. Și am reușit, visul a devenit realitate: Polestar este singurul adevărat brand electric premium global, tocmai am lansat Polestar 3 și 4, producem pe două continente – mulțumim tuturor celor care au contribuit până acum la această călătorie, a fost o experiență de viață pentru a construi acest brand cu voi toți. Îi doresc lui Michael și echipei cele mai bune pentru următorul capitol din Polestar.”
La începutul acestui an, acțiunile mărcii Polestar au scăzut foarte mult, la finalul unei perioade de declin susținut, astfel că s-a pus problema scoaterii companiei de pe piață, după ce prețul unei acțiuni ajunsese la 10% din valoarea pe care o avea în 2021.
Compania a depus o rectificare a bilanțului anual pentru 2023, care arată o scădere a veniturilor de numai 3%, dar o scădere a profitului de la 98 de milioane de dolari, la o pierdere netă de 414 milioane de dolari, după ce pierderea operațională s-a adâncit de la 1,2 miliarde dolari, la 1,4 miliarde dolari.