Un alt deces legat de airbag-ul Takata determină Stellantis să roagă proprietarii de a nu mai utiliza aproape 450.000 de vehicule periculoase
La mai bine de 16 ani de la primul deces raportat atribuit unui airbag Takata defect, componentele defecte continuă să ia vieți. În urma celei mai recente fatalități, Stellantis solicită ca mii de mașini să fie retrase imediat din circulație pentru a preveni alte tragedii.
A fost anunțată o campanie de rechemare cu interdicție de conducere, care afectează 441.000 de mașini Citroën C3 și DS3 din Europa, pentru a elimina riscul prezentat de mașinile ale căror airbag-uri nu au fost încă înlocuite.
Ordinul afectează modelele fabricate între 2014 și 2019, care au fost excluse dintr-un ordin de oprire a circulației anterior, concentrat doar pe mașinile construite între 2008 și 2013. La vremea respectivă, Stellantis nu credea că mașinile mai noi prezentau un risc la fel de mare și a justificat doar o rechemare standard.
Incidentul fatal care a declanșat rechemarea
Această convingere a fost spulberată după ce o șoferiță din Franța a fost ucisă când airbag-ul Takata defect din Citroën C3 hatchback din 2014 a explodat, proiectând fragmente metalice în fața ei. Accidentul a avut loc pe 11 iunie, la Reims, ucigând femeia de 37 de ani și rănindu-i pasagerul adolescent, atunci când mașina lor a zgâriat o barieră de autostradă, conform rapoartelor presei franceze.
După ce procurorii orașului au deschis un dosar de omor din culpă, pe care l-au încredințat apoi unei echipe din Paris care supraveghea investigațiile Takata, Ministrul Transporturilor din țară, Philippe Tabarot, a ordonat ca toate modelele C3 și DS3 cu risc să fie scoase de pe șosele, iar acum Stellantis a reiterat cererea cu rechemarea sa la nivel european cu interdicție de conducere.
Nu doar Stellantis s-a confruntat cu repercusiunile airbag-urilor defecte Takata. Componentele defecte au fost utilizate de o serie de alte mărci, inclusiv BMW, Honda, Toyota și VW. Scandalul Takata a dus în cele din urmă compania la faliment în 2017, dar consecințele încă se fac simțite, cu riscuri persistente în milioane de vehicule din întreaga lume.