Primul contact cu noul Citroen C4 Cactus Hatchback

Da mai departe!

AutoReport.ro a fost până la Sărata Monteoru pentru un test de prim contact cu noul Citroen C4 Cactus Hatchback. Mașina este de fapt un facelift extins al modelului C4 Cactus, dar noutățile cu care vin francezii sunt interesante.

Trebuie să spunem încă de la începutul articolului că Citroen a făcut o mișcare interesantă: a mutat modelul din segmentul C-SUV în clasa compactă. Astfel, nu vom mai avea o nouă generație C4, fiind înlocuită de o mașină ce este mai spațioasă și mai robustă.
Noul C4 Cactus este primul model din Europa care prezintă suspensia cu Amortizoare Hidraulice Progresive (Progressive Hydraulic Cushions – PHC).
Ca urmare a lansării modelului C3 în 2016 și a ofensivei SUV în 2017 cu C3 Aircross, Citroën face un nou pas înainte în lansarea ofensivei de produse și surprinde încă o dată cu noul său hatchback compact, Noul C4 Cactus. Vehiculul aduce un aer de prospeţime pentru segmentul hatchback asociind personalitatea unică a modelului C4 Cactus cu confortul vârfului-de-gamă, C4. De asemenea, statutul modelului a fost amplificat prin adăugarea unor elemente esențiale pentru segment, inclusiv 12 sisteme de asistență la condus, 3 tehnologii pentru conectivitate, motoare care dezvoltă până la 130 CP.
Noul C4 Cactus are ultimul cuvânt de spus când vine vorba de hatchback-urile ultra-confortabile şi va remodela piața în primul trimestru al anului 2018. Este scoasă în evidenţă coroseria fluidă, sistemul Airbump în partea inferioară a portierelor, plafonul vitrat, partea frontală cu două nivele și o semnătură luminoasă amplă cu efect 3D în partea din spate. Modelul oferă 31 de posibilități de personalizare exterioară cu 9 culori de caroserie și 4 pachete de culori.
Noul C4 Cactus dispune de o planşă de bord joasă, cu nuanţe rafinate şi un design orizontal, în care par că plutesc tableta tactilă centrală şi display-ul în totalitate digital. Interfaţa de condus 100% digitală oferă o poziţie de condus aerisită şi conectată, comenzile fiind grupate în jurul tabletei de 7’’ cu ecran capacitiv ca dotare standard. Interiorul găzduieşte torpedoul dotat cu curele, catarame şi un model care iese în relief, în cea mai pură tradiţie a bagajelor şi a universului călătoriilor. Acelaşi spirit se regăseşte și pe curelele care servesc drept mânere pentru uşi. Plafonul panoramic vitrat are protecţie termică ridicată. Tratat pentru a lăsa lumina să intre fără niciun risc de orbire, plafonul panoramic blochează căldura şi razele UV la fel de bine ca ochelarii de soare de categoria 4.
Pe scaunele Advanced Comfort pot sta cu ușurință 5 persoane, mașina fiind în vârful clasei compacte din punctul de vedere al spațiului oferit. Noul C4 Cactus pune la dispoziţia pasagerilor sisteme intuitive şi de vârf pentru a asigura o continuitate între lumea lor digitală şi universul maşinii rămânând astfel conectaţi, pentru dialog, navigatie sau pur şi simplu pentru relaxare. Dintre acestea ies în evidență sistemul: Mirror Screen și CITROËN Connect Nav.
În ceea ce privește gama de motorizări, Citroen C4 Cactus Hatchback stă destul de bine propulsorul turbo PureTech pe benzină 130 S&S echipat cu cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte. Motorul PureTech 110 de asemenea, turbo, este disponibil cu cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte (PureTech 110 S&S manual) sau cu cutie de viteze automată EAT6 cu 6 rapoarte pentru un confort şi o plăcere maxime la bord (PureTech 110 S&S EAT6).
Modelul de bază dispune de o motorizare PureTech 82 care utilizează o cutie de viteze manuală.
În ceea ce privește motorizările diesel, noul C4 Cactus este disponibil încă de la lansare cu motorul BlueHDi 100 BVM şi motorul BlueHDi 100 S&S BVM. În toamna anului 2018, noul hatchback va fi disponiibl cu un motor diesel combinat cu o cutie de viteze automată, pentru şoferii de cursă lungă.
Noi am testat modelul echipat cu motorul PureTech de 110 CP echipat cu cutie manuală cu 5 trepte. Acesta este destul de economic, oferă putere suficientă, dar nu și pentru cei care au pretenții ca C4 Cactus să fie o mașină sport. În schimb, am apreciat comportamentul dinamic și confortul oferit de noua suspensie.
Pasagerii beneficiază de 12 sisteme de asistență la condusşi celor 3 tehnologii pentru conectivitate. Aceste sisteme, dispuse pe interfaţa 100% digitală a Noului C4 cactus, constituie o primă etapă către maşina autonomă: Active Safety Brake, Recunoaşterea indicatoarelor rutiere şi recomandări, Sistem de avertizare la depăşirea involutară a benzii, Coffee Break Alert, Alertă atenţie şofer, Sistem de asistenţă pentru unghiul mort, Park Assist, Cameră video pentru marşarier, Tehnologia Hill Assist, Iluminat static de intersecţie, Sistem de acces şi demaraj cu funcţia „mâini libere și Grip Control.

Related posts