Raportul comercial prezentat de BMW Group arată că, în primele șase luni ale acestui an, compania a comercializat 1.207.388 vehicule, în scădere cu 0,5% față de aceeași perioadă din 2024. Din totalul vânzărilor, 1.070.814 unități au aparținut mărcii principale, aceasta înregistrând însă și cea mai mare scădere -2,3% dintre brandurile grupului. Marca Mini a comercializat 133.778 unități (+17,3%), iar brandul de lux Rolls Royce a livrat 2.796 mașini (-0,8%).
Volumul de mașini complet electrice BMW, Mini și Rolls Royce comercializat a crescut cu 15,7% până la 220.540 de unități, iar numărul de motociclete aferent BMW Motorrad a scăzut cu 6,3% până la 105.909 unități.
„Datorită gamei noastre atractive de produse am reușit să încheiem cu succes al doilea trimestru. Între aprilie și iunie, BMW Group a raportat o creștere a vânzărilor cu 0,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. (…) În al doilea trimestru, am atins, de asemenea, o etapă importantă, prin livrarea mașinii complet electrice cu numărul 1,5 milioane. Acest succes subliniază încă o dată modul în care BMW Group a evoluat de la un pionier al electrificării la unul dintre principalii jucători de pe piața mașinilor 100% electrice – oferind acum mai mult de 15 modele de acest fel”, a declarat Jochen Goller, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru clienți, mărci și vânzări.
Cu 272.402 unități electrificate (100% electrice și PHEV) livrate în prima jumătate a anului, marca BMW a înregistrat o creștere cu 6,5%, modelele PHEV, în special, înregistrează o creștere puternică a cererii. Conform companiei, în prima jumătate a anului marca BMW a livrat clienților 98.339 de unități PHEV, în creștere cu 28,9% față de perioada ianuarie – iunie 2024.
Vânzările BMW M GmbH au crescut cu 6,5%, la peste 105.000 de vehicule vândute în perioada semestrială din ianuarie până în iunie pentru prima dată, marcând semestrul cu cel mai mare succes al BMW M GmbH de până acum. BMW M5 și BMW M5 Touring, lansate la sfârșitul anului 2024, au contribuit semnificativ la creșterea vânzărilor.
Cea mai mare piață a grupului, cea din Europa, a înregistrat o creștere cu 8,2% până la 497.778 unități, în timp ce în Asia vânzările grupului au scăzut cu 11,1%, până la 438.294 unități. Americanii au cumpărat în prima jumătate a anului 237.167 de mașini BMW și Mini, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 3,4%.