Un insider susține că Porsche este îngrijorat de vânzările pe termen lung ale Macan EV, astfel încât un nou model cu motor cu ardere internă (ICE) ar putea deveni necesar.
De când a fost introdus acum un deceniu, Macan a fost o adevărată „vacă de muls” pentru Porsche. A fost constant unul dintre cele mai bine vândute produse. Chiar și în 2024, când a fost retras din Europa din cauza legilor privind securitatea cibernetică, crossover-ul a înregistrat 64.517 vânzări. Doar SUV-ul mai mare, Cayenne, a avut performanțe mai bune. Dar sfârșitul este aproape pentru Macan ICE. Producția se încheie în 2026. Sau nu?
Un nou raport al publicației Autocar citează un „senior” din cadrul Porsche care afirmă că compania nu este pe deplin încrezătoare că noul Macan electric poate înlocui complet modelul pe benzină: „Recepția la noul Macan [Electric] a fost pozitivă, dar trebuie să vedem performanța sa pe termen lung, având în vedere condițiile de piață incerte.” Zuffenhausen are motive de îngrijorare, având în vedere că livrările Taycan au scăzut cu 49% în 2024.
Revista britanică citează aceeași persoană familiarizată cu agenda Porsche, care afirmă că „scăderea vânzărilor Taycan evidențiază noile dinamici ale pieței. Nu ne putem baza exclusiv pe presupunerile tradiționale despre comportamentul consumatorilor.” Deși marca de lux germană a refuzat să comenteze această problemă, a recunoscut deja că viitoarele vehicule electrice ar putea primi omologi cu motor pe benzină. În noiembrie 2024, directorul financiar Lutz Meschke a declarat:
„În prezent, analizăm posibilitatea ca vehiculele inițial planificate ca fiind integral electrice să aibă o transmisie hibridă sau un motor cu ardere internă. Suntem în prezent în mijlocul procesului de luare a deciziilor conceptuale. Ceea ce este clar este că vom rămâne alături de motorul cu ardere internă pentru mult mai mult timp.”
Porsche a luat deja măsuri pentru a prelungi durata de viață a Cayenne. Deși un model complet electric va apărea în acest deceniu, modelul ICE, echipat cu un puternic V8, va exista până în anii 2030. Insiderul companiei citat de Autocar afirmă că menținerea în viață a Macan pe benzină dincolo de 2026 este o posibilitate reală și este unul dintre „scenariile de produs” analizate în prezent.
Dacă Macan cu motoare cu ardere internă ar rămâne, ar fi necesare unele modificări. La urma urmei, crossover-ul a fost lansat încă din 2014 și, în ciuda mai multor actualizări ulterioare, începe să îmbătrânească. Este prea devreme pentru a spune dacă Porsche îi va oferi încă un facelift sau va investi mai mulți bani într-o nouă generație. Porsche ar trebui să-și extindă bugetul, având în vedere că proiectează în prezent trei vehicule electrice complet noi: 718 Boxster/Cayman, Cayenne și un SUV cu trei rânduri de scaune. De asemenea, a lansat indicii despre un Panamera electric care ar coexista cu mașina pe benzină și cu Taycan.
Logica ne spune că un adevărat Macan ICE de următoarea generație ar fi legat mecanic de noul Audi Q5, care utilizează Platforma Premium pentru Ardere (PPC). PPC a fost deja văzută în noile modele A5 și în elegantul Q5 Sportback, gama revizuită A7 urmând să apară mai târziu în acest an.