Porsche a învățat lecția și se oprește din electrificarea totală: viitorul SUV de peste Cayenne va avea motoare termice

Da mai departe!

Următorul SUV cu trei rânduri de scaune de la Porsche va fi lansat cu un motor pe combustie. Cu toate acestea, versiunea electrică ar putea să nu fie complet scoasă din plan.

Porsche frânează puternic în ceea ce privește vehiculele electrice. Compania a anunțat astăzi că va modifica un viitor SUV electric cu trei rânduri de scaune, care se va poziționa deasupra modelului Cayenne. În loc să-l doteze cu o baterie mare, Porsche îl va lansa exclusiv cu un motor pe combustie și o variantă hibridă plug-in.

Consumatorii nu adoptă vehiculele electrice la fel de rapid pe cât se anticipase, ceea ce forțează Porsche și alte companii să-și regândească strategiile de produs. CEO-ul Porsche, Oliver Blume, a declarat că această realiniere se aliniază cu „noile realități ale pieței și cu cerințele în schimbare ale clienților.”

Schimbarea de strategie a Porsche va include menținerea versiunilor pe benzină ale modelelor actuale, despre care compania spune că „vor fi completate de modele de referință cu motoare pe combustie”. Aceasta include și noul SUV cu trei rânduri de scaune.

Compania va amâna, de asemenea, lansarea „anumitor modele de vehicule complet electrice”. Această amânare include o nouă platformă pentru vehicule electrice, care trebuia să fie lansată în anii 2030, pe care Porsche o va reproiecta acum împreună cu alte mărci din Grupul Volkswagen.

Vom vedea modelele Panamera, Cayenne și alte mașini pe combustie de la Porsche pe șosele cu mult după anii 2030. Compania intenționează acum să lanseze o nouă generație de succesor pentru aceste modele, în timp ce își va actualiza gama existentă de modele complet electrice.

Porsche rămâne în continuare dedicat modelului electric 718, care se va alătura modelelor Taycan, Macan și Cayenne electrice. Frank Moser, vicepreședintele gamelor 718 și 911, a descris recent viitorul model ca fiind „genial”. Dar, desigur, el ar spune asta.

Porsche a prezentat pentru prima dată un indiciu despre SUV-ul său complet electric, cu numele de cod K1, acum mai bine de doi ani, când a anunțat modelul Cayenne electric, iar Blume a anunțat planuri de a extinde gama în 2022.

SUV-ul ar fi trebuit să se bazeze pe noua platformă Scalable Systems Platform a Grupului VW, care consolidează platformele pentru motoare pe combustie și cele pentru vehicule electrice într-una singură. Lansarea versiunii electrice era programată pentru 2027, dar nu este clar dacă schimbarea motorizării va întârzia lansarea. Porsche nu a precizat acest lucru.

Noua strategie a companiei ar putea să-i bucure pe entuziaști, dar va veni cu un cost real. Automotive News a raportat astăzi că schimbarea de direcție a Porsche de la vehiculele electrice va costa Grupul VW 5,1 miliarde de euro (5,9 miliarde de dolari la cursul de schimb actual).

Constructorii auto fac schimbări majore ca răspuns la o industrie haotică, cu Porsche confruntându-se cu noi taxe vamale, piețe în scădere și o încetinire a vânzărilor de vehicule electrice. Este doar cel mai recent producător auto care realizează că oamenii nu sunt pregătiți pentru vehicule electrice.

Related posts