Noul Xpeng P7 va debuta în Europa la Salonul Auto de la München 2025

Da mai departe!

Xpeng a confirmat că noul său liftback electric P7 va debuta în Europa la Salonul Auto de la München (IAA Mobility 2025) pe 8 septembrie. Compania a declarat că această apariție are nu doar scopul de a prezenta cel mai recent produs publicului european, ci și de a-și etala cele mai noi realizări în domeniul inteligenței artificiale la nivel global. Astfel, dorește să sublinieze modul în care inteligența artificială poate depăși stadiul de concept și poate deveni o forță motrice în aplicațiile din lumea reală.

A doua generație a modelului P7 a fost lansată în China pe 27 august, având ca dotări standard o arhitectură electrică de 800V și o suspensie pneumatică cu două camere. Este disponibilă în trei versiuni: autonomie ultra-lungă de 820 km, performanță de 750 km și autonomie lungă de 702 km (toate cifrele sunt conform ciclului CLTC). Prețurile variază între 219.800 de yuani (aprox. 30.730 USD) și 301.800 de yuani (aprox. 42.190 USD).

Noul P7 adoptă limbajul de design „Xmart Face” de la Xpeng, caracterizat de o bandă luminoasă subțire, un logo iluminat, un radar milimetric ascuns și oglinzi fără ramă. Alte elemente includ un plafon plutitor, un hayon mare, mânere de uși retractabile și un spoiler spate activ. Coeficientul de rezistență la înaintare este de 0,201 Cd. Dimensiunile sale sunt de 5.017 mm lungime, 1.970 mm lățime și 1.427 mm înălțime, cu un ampatament de 3.008 mm. Opțiunile de jante includ seturi de 20 și 21 de inch. Varianta de performanță are uși de tip „foarfecă” și frâne Brembo.

La interior, P7-le dispune de un ecran tactil rotativ de 15,6 inch, un panou de instrumente de 8,8 inch și un ecran AR-HUD de 87 de inch. Este disponibil un sistem audio cu 23 de difuzoare 7.1.4. Culorile interiorului includ gri închis, gri deschis și violet. Volanul compact integrează butoane de control, în timp ce ambele scaune din față oferă 16 reglaje, încălzire, ventilație și masaj. Capacitatea portbagajului este de 575 de litri, extinzându-se la 1.929 de litri cu scaunele din spate rabatate.

Modelul cu tracțiune spate oferă 270 kW (362 CP), în timp ce versiunea AWD (tracțiune integrală) produce 437 kW (586 CP), ajungând de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde, cu o viteză maximă de 230 km/h. Opțiunile de baterie includ pachete LFP de 74,9 kWh și NMC de 92,2 kWh, oferind o autonomie CLTC între 702 și 820 km. Utilizând încărcarea rapidă 5C, mașina poate recupera 525 km de autonomie în 10 minute.

Sistemul de suspensie combină o suspensie față cu brațe duble și una spate cu cinci brațe, cu suspensie pneumatică cu două camere și amortizare adaptivă. Distribuția greutății este aproape de 50:50.

Prima generație a modelului P7 a fost lansată în 2020 și a vândut 190.935 de unități în China, conform datelor de la China EV DataTracker. Noul model a primit 10.000 de comenzi în șapte minute de la lansarea sa din luna august.

Related posts