Nio va prioritiza bateriile pentru producția noului ES8 în detrimentul stațiilor de schimb, din cauza constrângerilor de aprovizionare

Da mai departe!

Aprovizionarea cu baterii la unele stații de schimb (swap stations) va fi afectată pe termen scurt, iar Nio va oferi subvenții de încărcare noilor proprietari de ES8. Nio se așteaptă ca distribuția bateriilor să acopere toate stațiile de schimb de generația a treia și a patra până în ianuarie 2026.

Pachetul de baterii de 100 kWh va fi prioritizat pentru producția SUV-ului ES8 de generația a treia, în locul stațiilor de schimb, pentru a accelera livrările vehiculului.

Producătorul de vehicule electrice (EV) a anunțat această decizie astăzi, prin intermediul aplicației sale mobile, precizând că va afecta temporar stocul de baterii de la unele stații de schimb.

Compania îi compensează pe clienții noului ES8: cei care primesc livrările până la 31 decembrie vor primi o subvenție de încărcare de 400 RMB (aproximativ 56 USD).

Compania se așteaptă ca distribuția bateriilor să acopere toate stațiile de schimb de generația a treia și a patra până în ianuarie 2026.

Nio a lansat oficial ES8 de generația a treia la Nio Day 2025 pe 20 septembrie, livrările începând a doua zi, pe 21 septembrie.

Modelul vine standard cu un pachet de baterii de 100 kWh și oferă trei variante, cu un preț de pornire de 406.800 RMB (57.130 USD) inclusiv pachetul de baterii. Prin planul BaaS (Battery as a Service), prețul de pornire este de 298.800 RMB, cu o taxă lunară de închiriere a bateriei de 1.128 RMB.

Fondatorul, președintele și CEO-ul Nio, William Li, a promis la evenimentul de lansare că producția anuală a modelului va depăși 40.000 de unități în acest an.

Deși ES8 de generația a treia are un preț premium, reducerea semnificativă față de generația anterioară a generat o primire inițială puternică.

Capacitatea de producție de 40.000 de unități pentru acest an s-a epuizat deja. Clienții care plasează comenzi acum se vor confrunta cu o așteptare de 24-26 de săptămâni pentru livrare, extinzându-se până în martie anul viitor, conform informațiilor afișate în Aplicația Nio.

În cadrul unei conferințe telefonice din 2 septembrie, managementul Nio a declarat că noul ES8 va atinge o capacitate de producție de 10.000 de unități în octombrie și de 15.000 de unități în decembrie.


Articol de Presă: Criza Bateriilor Lovește Rețeaua Nio

Nio prioritizează livrările ES8; subvenții oferite clienților pe fondul penuriei de baterii

SHANGHAI — Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a anunțat o decizie strategică neașteptată de a redirecționa stocurile de baterii de mare capacitate, afectând temporar funcționarea rețelei sale unice de stații de schimb (swap stations).

Compania a informat astăzi clienții, prin intermediul aplicației sale mobile, că pachetele de baterii de 100 kWh vor fi prioritizate pentru a satisface cererea masivă pentru noul său SUV, ES8 de generația a treia, în detrimentul rețelei de schimb. Măsura este luată pentru a accelera livrările noilor comenzi și vine pe fondul constrângerilor de aprovizionare.


Succesul ES8 a supraîncărcat producția

Noul ES8, lansat oficial pe 20 septembrie, a fost primit cu un entuziasm uriaș. În ciuda prețului său premium, modelul s-a vândut rapid, epuizând întreaga capacitate de producție planificată pentru acest an, de 40.000 de unități.

Potrivit informațiilor afișate în aplicația Nio, clienții care plasează o comandă acum se vor confrunta cu o perioadă de așteptare extinsă de 24-26 de săptămâni, cu livrări estimate să ajungă abia în martie 2026.

Pentru a atinge volumele promise, managementul Nio a subliniat că producția ES8 va crește exponențial, vizând o capacitate de 10.000 de unități în octombrie și 15.000 de unități până în decembrie.


Compromisul: Subvenții pentru Încărcare

Nio recunoaște că prioritizarea producției ES8 va avea un impact pe termen scurt asupra stocului de baterii de la unele stații de schimb.

Pentru a compensa noii proprietari de ES8 afectați de posibilele neajunsuri din rețeaua de schimb, compania va oferi o subvenție de încărcare de 400 RMB (aproximativ 56 USD) clienților care își primesc mașinile până la 31 decembrie.

Compania a transmis un mesaj de reasigurare cu privire la viitorul rețelei sale. Nio se așteaptă ca situația de aprovizionare să se normalizeze, iar distribuția bateriilor să acopere pe deplin toate stațiile de schimb de generația a treia și a patra până în ianuarie 2026.

Decizia subliniază dilema cu care se confruntă producătorii de EV-uri în fața cererii neașteptat de mari, fiind nevoiți să aleagă între satisfacerea comenzilor și menținerea la capacitate maximă a infrastructurii lor unice.

Related posts