MG4 Anxin Edition, Prima Mașină de Serie cu Baterie Semisolida, Debutează la Salonul Auto din Guangzhou

Da mai departe!

Marca MG a SAIC va introduce modelul MG4 Anxin Edition la Salonul Auto Internațional din Guangzhou, care va începe pe 21 noiembrie. Acest model este poziționat ca fiind unul dintre primele autoturisme de pasageri produse în masă echipate cu o baterie semisolidă.

O Inovație Baterie-Tehnologică

MG4 Anxin Edition utilizează un pachet de baterii litiu-ion pe bază de mangan, dezvoltat în comun de SAIC și QingTao Energy. Acesta oferă o autonomie estimată de 530 de kilometri conform ciclului CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle).

Introducerea acestei tehnologii reprezintă un pas important pentru MG4, care se vinde în prezent în China la prețuri cuprinse între 68.800 și 102.800 de yuani (aproximativ 9.690 – 14.490 USD).

Design Familiar, Interior Modernizat

Deși versiunea de producție finală a MG4 Anxin Edition nu a fost încă dezvăluită oficial, documentele de reglementare sugerează că designul său exterior este în mare parte aliniat cu gama existentă MG4. Mașina păstrează profilul de hatchback cu caroserie lată, partea frontală inspirată de modelul Cyberster și emblema MG iluminată.

Dimensiunile rămân neschimbate: 4.395 mm lungime, 1.842 mm lățime și 1.551 mm înălțime, cu un ampatament de 2.750 mm. Partea din spate continuă să prezinte o bandă luminoasă pe toată lățimea, cu lumini de poziție în formă de săgeată.

La interior, modelul adoptă designul actualizat al seriei MG4. Ecranul central crește semnificativ, de la 12,3 inci la 15,6 inci, butoanele mecanice de sub display sunt eliminate, iar selectorul rotativ al treptelor de viteză este înlocuit cu un selector montat pe coloana de direcție. O zonă de încărcare wireless de 50 de wați este adăugată în consola inferioară. De asemenea, mașina este echipată cu sistemul de cockpit inteligent MG–Oppo, alimentat de un cip Snapdragon 8155.

Specificații și Impactul Bateriei Semisolide

Capacitatea bateriei rămâne la 53,95 kWh, identică cu varianta LFP (Litiu-Fosfat de Fier) care oferă aceeași autonomie de 530 km. Cu toate acestea, pachetul de baterii semisolid crește masa proprie a vehiculului la 1.500 kg, fiind cu aproximativ 15 kg mai greu decât modelul standard. Motorul unic, montat frontal, oferă 120 kW și 250 Nm, cu un timp de accelerație de la 0 la 50 km/h revendicat de 3 secunde.

MG a raportat vânzări de 11.480 de unități MG4 în octombrie, iar Anxin Edition se va alătura gamei ca o opțiune suplimentară odată ce producția va începe.

Ce înseamnă bateria semisolidă? Bateriile semisolide combină componente de electrolit solid și lichid, materialele solide reprezentând de obicei peste 90% din structura totală a electrolitului. Această configurație permite o densitate energetică mai mare și o stabilitate termică îmbunătățită în comparație cu celulele convenționale litiu-ion cu electrolit lichid, menținând în același timp compatibilitatea cu liniile de producție existente.

În contextul standardizării tehnice din China, autoritățile de reglementare se pregătesc să redenumească bateriile semisolide în „baterii solid-lichid” pentru a le distinge de sistemele complet solid-state aflate în curs de dezvoltare.

Related posts