Mercedes „Corectează Cursul” pentru a Extinde Durata de Viață a Motoarelor cu Combustie

Da mai departe!

După Audi și Porsche, iată că și cei de la Mercedes se răzgândesc și denunță planurile privind un viitor full electric. Șeful companiei susține că menținerea motoarelor pe benzină este „abordarea cea mai rațională”.

Doar cu câteva zile în urmă, Audi și-a anunțat planurile de a continua producția de mașini pe benzină mai mult decât se intenționa inițial, iar acum, rivalul său de lungă durată, Mercedes, spune practic același lucru. Directorul executiv Ola Källenius a recunoscut că producătorul auto din Stuttgart a fost nevoit să facă o „corecție de curs” și să păstreze motoarele cu ardere internă mai mult decât fusese planificat inițial. Ca o reamintire, compania anunțase acum câțiva ani că își propunea să devină complet electrică „acolo unde condițiile pieței permit” încă din 2030.

Președintele și CEO-ul Mercedes a declarat revistei germane Auto Motor und Sport că „motoarele cu combustie electrificate de înaltă tehnologie vor funcționa mai mult decât ne așteptam inițial”. Deși nu a furnizat un termen exact, el a numit strategia duală gaz-electric soluția optimă, având în vedere adoptarea mai lentă decât se anticipase a vehiculelor electrice: „În situația actuală, cred că abordarea cea mai rațională este ca un producător consacrat să facă ambele lucruri și să nu neglijeze nicio tehnologie.”


Realitatea Pieței Vehiculelor Electrice

Retragerea producătorilor auto de la obiectivele lor ambițioase anterioare privind vehiculele electrice a alimentat o concepție greșită despre un declin general al pieței mașinilor electrice. Deși este adevărat că unele companii se confruntă cu dificultăți, inclusiv Mercedes, care a raportat o scădere de 23% în 2024, segmentul general este în creștere. Agenția Internațională pentru Energie raportează că vânzările de vehicule electrice au crescut cu peste 25% anul trecut, ajungând la 17 milioane de vehicule.

În plus, Electric Vehicle Outlook anual al BloombergNEF, publicat chiar ieri, proiectează că vânzările de hibride plug-in și vehicule electrice vor crește cu 25% anul acesta comparativ cu 2024, ajungând la aproape 22 de milioane de unități. Așa cum era de așteptat, se estimează că China va reprezenta cea mai mare parte, cu aproape două treimi din vânzările de PHEV și VE, conform aceluiași studiu.

La fel ca și în cazul rivalilor BMW și Audi, China rămâne cea mai mare piață a Mercedes, în ciuda unei scăderi de 7% a vânzărilor anul trecut, la 683.600 de vehicule cu combustie și electrice. Apropo de asta, Källenius susține că șoferii chinezi „nu își folosesc mașinile doar pentru a ajunge din punctul A în punctul B. Pentru mulți, este și un al doilea living.” Poate că asta explică dependența accentuată de ecrane în modelele recente purtând steaua cu trei colțuri.

Trio-ul de lux din Germania va continua să ofere o combinație de mașini cu combustie și electrice mult după 2030, atrăgând ambele tabere. Rămâne neclar ce se va întâmpla în țările care respectă reglementările Uniunii Europene, care de la jumătatea următorului deceniu vor interzice producătorilor auto să vândă vehicule noi care emit poluanți nocivi. Unele companii auto speră probabil la o amânare a interdicției, dar UE nu dă semne de a ceda.

Related posts