Mazda nu renunță la vise: va lansa un nou MX-5, dar și un coupe cu motor rotativ

Da mai departe!

Mazda promite că aduce din un succesorul lui RX-7 și poate fi chiar bazat pe conceptul Iconic SP. Modelul va avea motor rotativ și ar putea sosi chiar anul viitor, dacă Mazda reușește să justifice modelul în fața investitorilor. O altă veste bună este că MX-5/Miata va avea un succesor.

A trecut mult timp de când Mazda părea să-i pese de construirea a ceva distractiv în afară de MX-5. Pentru un brand care ne-a oferit cândva RX-7 și Miata original, ultimele două decenii au fost suspect de liniștite pe frontul mașinilor sport. Asta s-ar putea schimba. Versiunea de producție a conceptului Iconic SP, o mașină sport echipată cu motor rotativ, ar putea sosi chiar anul viitor. Dacă se întâmplă asta, s-ar putea să preia ștafeta ca succesor spiritual al lui RX-7.

Mai mult, se așteaptă să fie vândut alături de viitoarea generație de roadster MX-5 Miata, deși acesta mai are câțiva ani până la lansare.

La prima vedere, conceptul Iconic SP din 2023 ar putea părea o evoluție hardtop a viitorului MX-5. Dar este de fapt puțin mai mare decât pare. La 4.180 mm lungime (164.6 inch), este cu 265 mm (10.4 inch) mai lung decât actuala generație MX-5 ND și cu 105 mm (4.1 inch) mai scurt decât clasicul RX-7 FD. Cu alte cuvinte, umple perfect spațiul dintre vechile și noile identități de mașini sport ale Mazda.


Într-un interviu cu Motor Trend, Directorul Tehnic Șef al Mazda, Ryuichi Umeshita, a confirmat ceea ce mulți sperau să audă: „Vă puteți aștepta ca Iconic SP să fie un bun succesor pentru RX-7.” Comentariile sale fac ecou declarațiilor anterioare ale Președintelui și CEO-ului Mazda, Masahiro Moro, care a spus că i-ar plăcea să vadă revenirea mașinii sport rotative. Deci, da, visul rotativ nu a murit.

Interesant, Umeshita a declarat revistei că „Discuția inițială a fost că ar putea intra în producție chiar din 2026, dar calendarul depinde și de un caz de afaceri viabil.” Pe partea tehnică, lucrurile se mișcă mai rapid, deoarece a confirmat că următoarea generație a motorului rotativ al mărcii este aproape gata.

Întrebarea numelui este încă nerezolvată. Întrebat dacă noua mașină sport ar putea purta insigna RX-7 sau RX-9, Umeshita a menținut ambiguitatea. A menționat că modelul nu este menit să succeadă direct nicio denumire existentă, deși ar putea reînvia ceva din trecut sau introduce o identitate complet nouă. Un lucru de care este sigur este că nu se va numi Cosmo, numele folosit odată pentru coupe-urile de lux Mazda vândute în străinătate.

Related posts