Mazda a adus niște modificări SUV-ului său de dimensiuni mari CX-60. În noua formă și în versiunea PHEV, modelul a sosit la testele Autoreport.ro pentru un test în jurul Bucureștiului.
CX-60 impresionează de la prima vedere cu un design exterior sobru, dar rafinat, cu o prezență impunătoare pe șosea. Faceliftul subtil al modelului poate scăpa neobservat celor neaviați, dar sunt modificări aduse părții frontale și blocurilor optice spate. Mazda CX-60 în variantă 2025 este echipată cu un sistem de suspensie cu brațe triunghiulare duble pe partea din față și o configurație multi-link pe spate. Arcurile moi pe spate și amortizoarele ferme garantează o rulare lină și confortabilă, în timp ce sistemele de stabilitate recalibrate îmbunătățesc manevrabilitatea, oferind celebra experiență Jinba Ittai Mazda, în care șoferul și mașina se sincronizează perfect.
Interiorul versiunii CX-60 Homura high-grade a fost modernizat și include acum scaune din piele Nappa neagră și finisaje din piele de tip vinil pe panourile interioare. Plafonul interior și montanții sunt căptușiți cu material negru, iar panourile interioare au fost actualizate cu un finisaj modern, negru mat, cu aspect metalic. Pentru exterior, a fost adăugată noua culoare Zircon Sand Metallic, care completează gama elegantă de opțiuni.
Am descoperit că Mazda rămâne fidelă sistemului PHEV compus dintr-un motor Skyactiv-G de 2.5 litri, alimentat cu benzină, și unul electric de 129 kW susținut de o baterie de 17,8 kWh. Această combinație asigură o putere totală de 327 CP și un cuplu de 500 Nm, CX-60 devenind cel mai puternic autovehicul rutier produs vreodată de Mazda. Sistemul hibrid cu încărcare la priză (PHEV) oferă o accelerație 0 – 100 km/h în doar 5,8 secunde și o viteză maximă limitată la 200 km/h. inovația constă în faptul că acest sistem corespunde standardului de poluare Euro 6e.
Mazda CX-60 PHEV 2025 reprezintă o alternativă de luat în calcul pe piața SUV-urilor premium. Oferă un pachet atractiv, cu un design deosebit, un interior de calitate superioară și performanțe remarcabile, la un preț adesea mai accesibil decât cel al concurenților direcți. Îmbunătățirile aduse suspensiei și un nivel generos de dotări standard o fac o propunere și mai convingătoare. Este o alegere excelentă pentru cei care caută un SUV elegant și puternic, care se apropie de nivelul de calitate al mărcilor de lux, dar care nu sunt neapărat preocupați de prestigiul mărcii.
Platforma Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture a noului model Mazda CX-60 prezintă numeroase îmbunătățiri care oferă o dinamică excelentă de condus. Poziționarea bateriei între axele față și spate și cât mai jos posibil în interiorul caroseriei conferă noului model Mazda CX-60 PHEV un centru de greutate scăzut. Acest lucru, combinat cu un sistem de tracțiune integrală permanentă care încorporează transferul de cuplu între axe antrenate de cardan, conferă mașinii caracteristici superioare de manevrabilitate, similare celor mai bune din segmentul premium.
Noul Mazda CX-60 PHEV dispune de o gamă completă de tehnologii de siguranță i-Activsense avansate care asistă șoferul, oferind performanțe de siguranță de top și vizează un rating de 5 stele Euro NCAP.
Mazda CX-60 este echipată cu mai multe sisteme noi de siguranță: See-Through View – un sistem de monitorizare 360o de ultimă generație care îmbunătățește vizibilitatea la viteze reduse; Sistem asistență semnalizare în trafic (TAT); Asistent inteligent de frânare (SBS-R) pentru detectarea pietonilor; Asistent depășire bandă (LKA); Pilot Automat Adaptiv (i-ACC) și Sistemul de monitorizare unghi mort (BSM) cu funcție de avertizare la coborâre.
Mazda CX-60 PHEV 2025
Sistem de propulsie
- Tip: Plug-in Hybrid (PHEV) cu motor pe benzină + motor electric
- Motor termic: 2.5 litri, 4 cilindri în linie, e-Skyactiv G
- Motor electric: 129 kW (integrat cu transmisia)
- Putere combinată: 327 CP (241 kW)
- Cuplu maxim combinat: 500 Nm
- Transmisie: automată cu 8 trepte
- Tracțiune: integrală (i-Activ AWD)
Performanțe
- Accelerație 0-100 km/h: 5.8 secunde
- Viteză maximă: 200 km/h
Baterie și Autonomie
- Capacitate baterie: 17.8 kWh
- Autonomie pur electrică (WLTP): Până la 63 km
- Autonomie reală pur electrică: Variază între 40-50 km, în funcție de stilul de condus și condițiile de trafic.
Consum de combustibil și emisii
- Consum mixt (WLTP): 1.5 l/100 km
- Consum în testele reale (după epuizarea bateriei): Aproximativ 7.8-9.1 l/100 km, în funcție de stilul de condus.
- Emisii CO2 (WLTP): 33 g/km
- Standard de emisii: Euro 6d
Dimensiuni și capacități
- Lungime: 4,745 mm
- Lățime: 1,890 mm (2,134 mm cu oglinzi)
- Înălțime: 1,675 mm
- Ampatament: 2,870 mm
- Masă proprie: Aproximativ 1,995 kg
- Volum portbagaj:
- Standard: 570 litri
- Cu bancheta rabatată: 1,726 litri
- Capacitate de remorcare: Până la 2,500 kg
Șasiu și suspensie
- Suspensie frontală: Braț dublu transversal
- Suspensie spate: Suspensie independentă multi-link
- Frâne față: Disc ventilat (diametru 347 mm)
- Frâne spate: Disc ventilat (diametru 328 mm)
- Platformă: Dezvoltată pentru tracțiune spate (RWD) și integrală (AWD)
Echipamente și tehnologie (variații în funcție de nivelul de echipare)
- Sistem de infotainment: Ecran central de 12.3 inchi
- Panou de bord: Digital, ecran de 12.3 inchi
- Scaune: Piele Nappa (pe anumite niveluri de echipare)
- Sisteme de asistență: Asistență la frânare inteligentă (Smart Brake Support – SBS), pilot automat adaptiv (i-Adaptive Cruise Control – i-ACC) cu asistență în trafic (Cruising & Traffic Support – CTS).
- Sistem audio: De înaltă fidelitate (Bose, pe anumite niveluri de echipare)

















