Mărcile Stellantis care se confruntă cu dificultăți mai au doar câțiva ani pentru a se salva

Da mai departe!

Viitorul mărcilor Chrysler, Lancia și altele va fi decis încă din 2026. Dar faptul că mandatul CEO-ului nu va fi înnoit, nu este o veste bună. Multe dintre mărcile Stellantis nu au portofoliu diversificat și fără acesta, nu au ce să vândă.
În 2021, la scurt timp după finalizarea fuziunii dintre Fiat Chrysler Automobiles (FCA) și Grupul PSA, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a făcut o promisiune. Conducătorul a spus că conglomeratul auto va investi în toate mărcile timp de 10 ani. Ei bine, conducerea superioară afirmă acum că soarta celor 14 companii va fi decisă mult mai devreme.

Vorbind la Salonul Auto de la Paris 2024, Tavares a spus că deciziile vor fi luate în 2-3 ani. Când acest lucru se va întâmpla, altcineva va fi la conducerea Stellantis. După cum s-a anunțat recent, procesul de căutare a unui nou CEO a început deja. Contractul de cinci ani al lui Tavares expiră la începutul anului 2026 și nu va fi reînnoit, deoarece omul de afaceri portughez se va retrage. Succesorul său va fi anunțat la sfârșitul anului 2025.

Între timp, Tavares a declarat pentru Automotive News că toate companiile din cadrul grupului sunt finanțate integral până în 2026. Acest lucru pare ciudat, având în vedere că Chrysler are un singur model, Pacifica/Voyager, deja învechit. Totuși, marca americană aflată în dificultate se pregătește să lanseze primul său vehicul electric anul viitor, așa că există speranță pentru o renaștere.

Procesul de renaștere al Lancia începe cu un nou Ypsilon și va continua în 2026 cu revenirea modelului Gamma, care va deveni un model de top cu caroserie fastback. Dacă va supraviețui, marca italiană aflată în dificultate va lansa un nou Delta în 2028.

Alfa Romeo intenționează să lanseze noua generație Stelvio în 2025 și Giulia un an mai târziu. Un SUV mai mare, cu motoare pe benzină și propulsoare electrice, destinat să concureze cu Porsche Cayenne, este planificat pentru lansare în 2027, având ca piață principală SUA.

Dodge are o nouă gamă Charger și Hornet, bazat pe Alfa Romeo Tonale, iar rapoartele indică revenirea numelui Stealth ca SUV în 2027 pentru a înlocui Durango.

Jeep pregătește mai multe modele noi, inclusiv noile generații Renegade și Compass, ambele având versiuni electrice. De asemenea, plănuiește un „vehicul utilitar de masă” care va fi poziționat sub Grand Cherokee. Aceste vehicule vor fi lansate până la sfârșitul anului 2027.

Ram se confruntă în prezent cu o problemă de calitate, după cum a raportat chiar Tavares. Prea multe camioane nou construite necesită reparații imediat după ce părăsesc linia de asamblare. Stellantis abordează aceste probleme, dar vânzările în SUA până în septembrie sunt în scădere cu 24%.

Vorbind despre mărcile prea mari pentru a eșua, Fiat, Opel/Vauxhall, Citroën și Peugeot au agende aglomerate, constând în principal din produse mecanic înrudite. Nu putem spune același lucru despre Maserati, deoarece Tavares a recunoscut în această săptămână că compania „este pe minus,” dând vina pe marketing, nu pe mașini.

Nu este clar care este planul pentru DS Automobiles, deși este probabil ca un nou model emblematic DS9 să fie lansat în 2025, împreună cu un al doilea model. Aceste două modele ar urma să conducă o familie de hibride plug-in și vehicule electrice, cu condiția ca DS să primească o șansă să-și dovedească valoarea.

Cât despre Abarth, afacerea continuă ca de obicei, producând versiuni mai sportive ale modelelor Fiat. Este asta suficient? Vom vedea.

Gestionarea unui număr atât de mare de mărci trebuie să fie un adevărat coșmar pentru cei din conducere. Nu ne-ar surprinde dacă familia de mărci va fi redusă în următorii ani pentru a minimiza riscul de suprapunere.

Related posts