Marca VW mai are „unul, poate doi” ani pentru a redresa situația

Da mai departe!

Dr. Arno Antlitz, directorul financiar și operațional al Grupului Volkswagen, le-a spus muncitorilor adunați la sediul companiei din Wolfsburg că firma are „unul, poate doi” ani pentru a redresa situația mărcii sale principale, Volkswagen. Declarațiile sale vin la doar câteva zile după ce a apărut vestea că VW ar putea închide două fabrici în Germania, un lucru care nu s-a întâmplat niciodată în cei 87 de ani de existență ai companiei.

Aproximativ 25.000 de muncitori au fost prezenți la o întâlnire cu conducerea companiei miercuri, conform unui raport Reuters, și au fost destul de vocali cu privire la posibilitatea închiderii fabricilor din țară. În anii ’90, s-a stabilit un acord care garanta securitatea locurilor de muncă ale angajaților VW Group până în 2029. Cu toate acestea, conducerea VW susține că schimbările de pe piețele din Europa vor necesita reduceri semnificative de costuri, pe măsură ce cererea scade. Antlitz a menționat un deficit de aproximativ 500.000 de vehicule și a spus că vânzările probabil nu vor reveni la nivelurile dinaintea pandemiei.

Ca răspuns, consiliul muncitorilor de la Volkswagen a criticat conducerea companiei pentru că nu și-a făcut treaba. Potrivit Euronews, președinta Daniela Cavallo nu s-a ferit de cuvinte în timpul întâlnirii, acuzând consiliul de administrație că nu se concentrează pe afacerea principală și că angajații plătesc pentru greșelile lor.

Privind statisticile recente de vânzări ale Grupului VW, lucrurile nu par atât de grave cum sugerează Antlitz. Rezultatele din al doilea trimestru arată că piața europeană a crescut ușor cu 1,9%, iar vânzările au crescut și în America de Sud și SUA. În Asia, însă, lucrurile stau diferit, unde concurența din China a dus la scăderea vânzărilor Grupului VW cu 8,2%. În ceea ce privește vehiculele electrice, compania suferă în întreaga Europă, cu vânzări în scădere cu 15,2%. Cu Grupul VW orientându-se puternic către o gamă de vehicule electrice în cadrul multiplelor sale branduri, aceste cifre indică un viitor dificil.

Viitorul pe termen lung al Volkswagen în SUA rămâne incert. Între timp, relansarea de către VW a mărcii Scout este încă în grafic, cu noul său camion electric și SUV programate să fie dezvăluite pe 24 octombrie.

Related posts