Marca Renault anunță vânzări în scădere, nici măcar piețele fără pretenții, precum Maroc sau America Latină nu mai salvează marca franceză

Da mai departe!

Vânzările mărcii Renault s-au cifrat anul trecut, într-un context marcat de constrângeri de aprovizionare, la 1.466.729 de unităţi, în scădere cu 9,4% faţă de 2021, dintre care 832.605 în Europa (atingând o cotă de piaţă de 6,4%) şi 634.124 în afara continentului.

Pe o piaţă în creştere cu 3,7%, Renault a înmatriculat în România 11.672 de vehicule, înregistrând o cotă de piaţă de 8,1% (+0,8 puncte vs. 2021) şi ocupând a doua poziţie în topul mărcilor importate înmatriculate în 2022.

Renault a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor în segmentul C, acesta reprezentând 45% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2022 vs. 29% în 2021. La această evoluţie a contribuit lansarea Megane E-Tech Electric şi a Arkana, model lansat în 2021. Principalele modele Renault  înmatriculate sunt: Clio (2.418 unităţi), Megane Sedan (1.999 unităţi) şi Captur (1.534 unităţi).

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate a reprezentat 34% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 445 de unităţi (3,8% cotă de piaţă, locul 4 mărci importate), din care 269 ZOE, 154 Megane E-TECH electric şi 19 Kangoo Z.E. În zona de vehicule electrificate, Renault a avut un volum total de 2.379 de unităţi, din care 911 Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid şi  Mild Hybrid), 1.192 Arkana (E-Tech Hybrid şi  Mild Hybrid) şi 270 Clio E-Tech Hybrid.

În sectorul vehiculelor utilitare, Renault înregistrează cea mai mare creştere în cota de piaţă cu +10,9 puncte faţă de anul precedent, respectiv 22,9% în 2022 vs. 12,0% în 2021, situându-se  pe locul 2, cu 3.327 de unităţi. Gama de vehicule utilitare uşoare Renault a fost completată anul trecut şi numără 4 modele, cu o varietate de caroserii si adaptări: Express, Kangoo, Trafic şi Master.

Platforma de E-commerce vanzari.renault.ro a înregistrat 1.700 de vehicule comandate în 2022  vs. 550 în 2021, cea mai bună performanţă de la crearea acesteia în urmă cu 4 ani.

”Într-un context marcat de constrângeri de aprovizionare, vânzările mărcii Renault se ridică la 1.466.729 de unităţi, -9,4% faţă de 2021. În Europa, Renault atinge o cotă de piaţă de 6,4% (-0,7 puncte faţă de 2021) cu 832.605 unităţi. La fel ca şi în 2021, marca prezintă progrese semnificative în segmentele care generează cea mai mare valoare – piaţa electrificat în creştere, segmentul C, piaţa de retail şi segmentul vehiculelor utilitare. În 2022, Renault devine al treilea brand electrificat (pe piaţa VP) cu 228.000 de vehicule vândute (+ 12% faţă de 2021). Renault este al treilea brand european în ceea ce priveşte vânzările de vehicule electrice”, arată grupul.

În conformitate cu planurile de a obţine cel mai ecologic mix de pe piaţa europeană până în 2025, cu peste 65% din vehiculele electrificate, Renault îşi creşte ponderea vehiculelor electrificate cu +9 puncte faţă de 2021. Gama E-Tech (motorizări electrice şi hibride) reprezintă acum 39% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2022, în timp ce media pe piaţă este de 31%.

Tehnologia full-hybrid este în plină expansiune, cu 117.000 de unităţi, +64% faţă de 2021. Această tehnologie, foarte solicitată de clienţii privaţi, ajunge la un mix de 30% la Clio, 31% la Captur, 65% la Arkana şi este deja cea mai solicitată versiune a Noului Austral. În 2022, Renault este a doua marcă din Europa în ceea ce priveşte vânzările de vehicule electrice.

Creşterea în segmentul C se accelerează: vânzările Renault cresc cu 21%, cu peste 200.000 de înmatriculări. Modelul Renault Arkana a înregistrat peste 80.000 de vânzări în 2022 (dublu faţă de 2021, când s-au înregistrat 41.800 unităţi).

Pe piaţa europeană de vehicule utilitare, Renault ajunge pe locul doi, cu o cotă de piaţă stabilă de 14,4%. În 2022, Renault şi-a completat gama vehiculelor utilitare cu Noul Kangoo EV şi Noul Master EV pentru a răspunde aşteptărilor clienţilor şi în conformitate cu ambiţiile sale de electrificare.

Renault ocupă locul 1 în segmentul furgonetelor mici şi locul 2 în segmentul van-urilor medii/mari.

În afara Europei, Renault creşte pe pieţele sale cheie. Volumele vânzărilor însumează 634,124 de unităţi şi sunt stabile faţă de 2021. Ponderea vânzărilor în afara Europei ajunge la 43,2% din vânzările totale ale mărcii.

Turcia, cu un volum de 99.639 de vehicule vândute (+22,6% faţă de 2021), şi o cotă de piaţă în creştere cu +1,7 puncte la 12,7%, devine a 4-a piaţă Renault.

În Maroc, volumele vânzărilor au crescut cu 11,4% la 26.385 de vehicule, iar cota de piaţă a atins un record în ultimii 10 ani cu 16,3% (+2,9 puncte).

În India, vânzările au scăzut cu 9%, iar cota de piaţă cu -0,7 puncte. Renault rămâne prima marcă europeană de pe piaţa indiană.

În America Latină, Renault creşte cu 283.116 vânzări, +8% faţă de 2021. Volumul vânzărilor a crescut cu 26% în Argentina şi cu 30% în Mexic datorită succesului Kwid, al patrulea cel mai bine vândut vehicul din America Latină.

În Columbia, Renault este lider de piaţă datorită lui Duster, cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă.

„Echipa a îndeplinit priorităţile noastre cheie: creşterea pe piaţa electrificată, pe segmentul C şi pe piaţa de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect aşteptărilor clienţilor şi ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piaţa electrificată. În 2023, creşterea Renault va fi asigurată de gama noastră E-Tech unică pe piaţă, un an întreg de vânzări pentru modelele Megane E-Tech Electric şi Noul Austral E-Tech precum şi 4 lansări importante”, spune directorul de operaţiuni al mărcii Renault, Fabrice Cambolive.

Related posts