Lamborghini vrea să păstreze motoarele termice cât mai mult posibil

Da mai departe!

Acum doi ani, Lamborghini a făcut inimaginabilul: a introdus o mașină electrică, deși doar ca și concept. O versiune de producție a Lanzador nu va apărea prea curând, deoarece lansarea modelului a fost deja amânată cu un an. Grand tourer-ul 2+2 este acum programat pentru 2029. Între timp, afacerile merg ca de obicei. De fapt, marca exotică italiană nu are planuri să renunțe la motoarele pe benzină prea curând.

Directorul Tehnic, Rouven Mohr, a declarat revistei australiene CarExpert că Lamborghini își propune să păstreze motoarele cu ardere internă „cât mai mult timp posibil”. El rămâne încrezător că venerabilul ICE nu și-a atins încă potențialul maxim: „Credem în continuare că avem o mulțime de idei de transpus, să spunem, în viitorul combustiei.”

Dacă acest viitor implică sau nu combustibili sintetici, rămâne neclar. Cu toate acestea, producătorul auto din Sant’Agata Bolognese a declarat în repetate rânduri că e-combustibilii ar putea fi salvatorii motoarelor cu ardere. Oricum ar fi, Mohr a explicat că decizia Lamborghini de a păstra motoarele ICE pe termen lung este înrădăcinată în emoția pe care propulsoarele electrice nu o pot oferi. Această conexiune emoțională permite Lamborghini să rămână „apogeul emoției”.

Chiar și așa, Lamborghini a fost nevoit să facă compromisuri pentru a respecta reglementările mai stricte privind emisiile. Noul Temerario renunță la motorul V-10 aspirat natural al predecesorilor săi Gallardo și Huracan. În schimb, este propulsat de un motor V-8 twin-turbo mai mic, de 4,0 litri, ca parte a unui sistem de propulsie hibrid. În mod similar, Revuelto este, de asemenea, electrificat, deși inginerii au reușit să păstreze emblematicul motor V-12.


Asemenea celor două supercaruri ale sale, Urus a fost, de asemenea, convertit la hibrid, marcând sfârșitul erei Lamborghini cu motoare doar pe combustie. Între timp, arhi-rivalul Ferrari și-a electrificat în mare parte gama și va dezvălui (parțial) primul său vehicul electric în octombrie. Căluțul Cabrat susține că va fi în continuare un Ferrari adevărat, în timp ce Lamborghini insistă că are nevoie de mai mult timp pentru a crea o mașină electrică demnă de emblema Taurului Furios.

Lamborghini nu se grăbește să adauge un al patrulea model în gama sa. Urus este vândut până în 2026, iar Revuelto până în 2027. Compania a înregistrat vânzări record în 2024, cu livrări în creștere cu 5,7%, ajungând la 10.687 de vehicule. Deloc surprinzător, Urus a făcut grosul vânzărilor cu 5.662 de unități vândute, urmat de Huracan (3.609), Revuelto (1.406) și ultimele 10 Aventador. O notă laterală: producția Aventador a trebuit să fie repornită după ce mai multe modele Ultimae au pierit pe nava de marfă Felicity Ace, arsă și scufundată.

Deși Lamborghini intenționează să continue să construiască mașini cu motoare V-8 și V-12 în viitorul previzibil, rămâne angajată să devină net carbon neutru până în 2050. În Europa, însă, compania ar putea fi forțată să abandoneze motoarele cu ardere internă mai devreme dacă UE impune interdicția propusă pentru 2035 asupra vehiculelor noi care produc emisii și dacă producția de combustibil sintetic nu crește la timp.

Related posts