Kia Rio – mai mult spațiu

test Kia Rio (16)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Kia Rio a ajuns la o nouă generație și vine la testele AutoReport.ro într-o variantă puțin mai neobișnuită.

Îmbunătățirile aduse noului Rio se văd nu numai la nivelul grilei şi a blocurilor optice. Capota este acum mai lungă, în timp ce montantul C este poziţionat mai sus. De asemenea, noua generaţie a crescut uşor în dimensiuni, întrucât este cu 15 mm mai lungă şi cu 5 mm mai lată, chiar dacă a pierdut 5 mm din înălţime. Amptamentul a crescut de asemenea cu 10 mm, la 2.580 mm. Per total, noua generație are o siluetă ce pare mai sportivă.
La interior, Kia a operat schimbări remarcate în ultima perioadă la aproape toţi constructorii, cu tendinţa de a reduce cât mai mult butoanele clasice în favoarea instrumentelor digitale. Este drept că la modelul de test ne-am fi dorit varianta mai mare de ecran tactil pentru sistemul de infotainment. Interiorul pare acum să fie mai egonomic şi mai spaţios. În noua Rio, pot intra 4 persoane, beneficiind de mai mult spațiu decât în precedenta generație.
Sub capotă avem o combinație interesantă: un motor pe benzină de 1,4 litri care produce 100 CP, cuplat la o cutie automată atipică pentru vremurile noastre, una cu 4 trepte. Treptele sunt etajate destul de lung, dar pare că motorul ar avea nevoie de o altă cutie care să îl pună la adevărata lui valoare. Cu toate acestea, Kia Rio în varianta testată de noi este destul de sprintenă în oraș, iar noua generație stă mult mai bine pe asfalt, având un comportament dinamic mai bun.
În ceea ce privește siguranța, printre cele mai noi sisteme prezente la bord se numără: AEB (un program care folosește un radar și informațiile furnizate de o cameră, sistemul de frânare autonomă de urgență activează frânele când detectează orice risc de coliziune. Dacă distanța dintre Kia Rio și vehiculul din față sau pietoni este prea mică, sistemul va aplica automat frânele) și LDWS, un sistem de avertizare la depășirea liniei continuă.

Kia Rio 1.4 GSL
0-100 km/h: 13,9 secunde
Viteza maximă: 184 m/h
L/l/î: 4.065/1.725/1.725
Masă proprie: n/a
Volum portbagaj (l): 325
Cilindree (cmc): 998
Putere (CP): 100 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 133 la 4.000 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 4 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts