Ford trebuie să sară în sus de bucurie după ce a ocupat primul loc în topul rechemarilor în ultimii trei ani. Stellantis are cele mai multe rechemări, în timp ce Tesla îi depășește pe toți în ceea ce privește volumul de mașini rechemate.
A fi numită a treia cea mai proastă marcă din America pentru rechemare nu pare a fi ceva de care să fii mândru. Dar executivii Ford vor ciocni pumnul stânga-dreapta săptămâna aceasta după ce au aflat că au fost împinși pe locul al treilea de Tesla și Stellantis.
Trei ani la rând, începând din 2021, Ford (și Lincoln) a fost cea mai proastă din industrie pentru rechemare. Anul trecut a emis mai multe rechemare și acele rechemare au implicat mai multe mașini decât orice alt producător auto. Și când am analizat numerele la jumătatea acestui an, părea că va obține din nou „zmeura de aur”.
Dar în ultimele șase luni, atât Tesla, cât și Stellantis (care include mărcile Chrysler, Dodge, Jeep, Ram și Fiat), au urcat pentru a ocupa primele două poziții. Tesla a anunțat doar 15 campanii de rechemare față de 67 ale Stellantis și 62 ale Ford, dar privind numărul total de mașini rechemate, marca EV este cu mult înainte.
Inclusiv rechemarea anunțată săptămâna aceasta privind sistemele de monitorizare a presiunii în anvelope pentru 700.000 de modele 3, Model Y și Cybertruck, Tesla a rechemat 5.135.697 de mașini, comparativ cu 4.722.452 pentru Stellantis și 4.370.701 pentru Ford. Pentru referință, Ford a emis 54 rechemare care au afectat 5.692.135 de vehicule în 2023, dar Stellantis a trecut de la rău la mai rău. Deși se afla și pe locul doi anul trecut, cu acea ocazie a anunțat doar 45 de rechemare pentru 2.689.297 de vehicule.
Ocupantul locului patru în noul tabel ar putea să vă surprindă. Honda (și Acura) nici măcar nu au figurat printre cele zece mărci cu cele mai proaste performanțe anul trecut, dar 18 campanii care au vizat 3,8 milioane de vehicule o plasează mult înaintea locului al cincilea GM (care include mărcile Buick, Cadillac, Chevrolet și GMC), ale cărei 33 de rechemare au afectat relativ puțin 1,9 milioane de mașini, camioane și SUV-uri în 2024.
BMW și mărcile sale surori au revendicat locul șase cu rechemare care au afectat 1,8 milioane de vehicule. Toyota (împreună cu Lexus) a urmat pe locul șapte cu 1,22 milioane de unități, în timp ce Kia a aterizat pe locul opt cu 1,21 milioane. Completând top 10 au fost Hyundai (împreună cu Genesis) cu 1,11 milioane și VW (inclusiv Audi) cu 1,09 milioane.
Așteptați puțin, pentru că iată că vine asteriscul. Toate aceste numere, inclusiv pozițiile mărcii în clasamentul rechemarilor, sunt corecte din 20 decembrie. Dar anul nu s-a încheiat încă și o rechemare masivă pentru oricare dintre producătorii auto de pe locul doi până la patru în următoarele 10 zile ar putea schimba totul. Vom revizita această listă cu numerele finale odată ce anul se va încheia.