Grupul VW va reuni mărcile Porsche, Bugatti, Bentley și Lamborghini în entitatea Super Premium

Bentley Continental GT Supersports

Photo: James Lipman / jameslipman.com
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Volkswagen va reuni mărcile Porsche, Bugatti, Bentley și posibil Lamborghini într-o nouă entitate internă numită Super Premium, pentru a întări procesul decizional și a promova cooperarea între branduri cu niveluri de prețuri similare, relatează Businessweek.

Care miliardar respectabil nu ar dori un Porsche 918 Spyder, un Bugatti Chiron și un Lamborghini Centenario îm portofoliul său de active (cele trei modele de automobile premium au un cost cumulat de aproximativ 6 milioane de dolari)? O combinație a brandurilor respective s-ar putea dovedi la fel de irezistibilă pentru investitorii pe piața de capital, dacă noul director general al Volkswagen, Herbert Diess, va fi suficient de îndrăzneț să profite de această oportunitate, iar familiile Porsche și Piech, care dețin controlul asupra VW, vor putea fi convinse să listeze compania. Nu există niciun indiciu că VW ar plănui o listare separată a Super Premium, spre deosebire de divizia de camioane. Dar ar fi o prostie dacă măcar nu vor analiza această posibilitate. Un exemplu este compania Ferrari. Listarea producătorului italian de automobile sport, care a avut loc în 2015, a arătat că investitorii sunt dispuși să plătească sume considerabile pentru automobile care vin cu prețuri de referință mari, un pedigree bogat și mulți cai putere.

Acțiunile Ferrari sunt tranzacționate la un nivel de 32 de ori profitul estimat, nu departe de acțiunile Prada și mult superior titlurilor BMW și Daimler. Datorită obiceiurilor de achiziții ale fostului președinte al VW, Ferdinand Piech, un om care pare să aibă ”benzină în sânge”, grupul deține multe mărci de lux. Au existat zvonuri că Piech ar fi dorit să cumpere și Ferrari (investitorii VW își doresc fără îndoială să o fi făcut). Cât ar valora o companie Super Premium AG? Aproximativ 100 de miliarde de euro, potrivit Businessweek. Există unele impedimente. VW nu publică datele referitoare la profiturile Lamborghini sau Bugatti, probabil pentru că ambele nu au fost foarte profitabile în trecut. Bernstein Research a estimat la un moment dat că Bugatti a pierdut în trecut 6 milioane de dolari pentru fiecare superautomobil Veyron pe care l-a produs. Lucrurile s-a putea însă schimba.

Lamborghini, care realizează vânzări anuale de aaproximativ 1 miliard de euro, va lansa în acest an SUV-ul Urus, iar SUV-urile tind să aducă bani. Bugatti a promis cel puțin că modelul Chiron va fi profitabil. VW publică în schimb rezultatele Bentley, iar acestea nu sunt impresonabile, cu o marjă operațională de 3% anul trecut. Situația s-ar putea schimba însă datorită SUV-ului Bentayga. Aceaste branduri adaugă strălucire dar au o contribuție mică la profitul Super Premium, încă compania combinată ar putea avea o valoare de 10 cifre, mai mare decât capitalizarea VW. Asta pentru că marja de profit a Porsche nu este departe de cea a Ferrari. În acest fel, noua companie ar avea o valoare de întreprindere de circa 109 miliarde de euro, dacă investitorii vor fi dispuși să plătească un multiplu similar al profitului, potrivit calculelor realizate de Bloomberg Intelligence. Familiile proprietare ale VW nu au un interes chiar atât de mare pentru prețul acțiunilor cât s-ar putea crede. Au totuși mândria lor, iar succesul Ferrari îi face să pare cam lipsiți de imaginație. Dacă listarea de anul viitor a diviziei de camioane va fi un succes, poate că Diess i-ar putea convinge să ia în considerare o listare mai atrăgătoare, potrivit Businessweek.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts