GAC mută producția modelului Aion V la uzina Magna din Austria pentru a ocoli tarifele vamale, alăturându-se unei liste tot mai mari de producători auto chinezi care intră strategic în Europa.
Grupul Auto Guangzhou, mai bine cunoscut sub numele de GAC, se poziționează pentru a se alătura listei tot mai mari de producători auto chinezi care își stabilesc operațiuni în Europa pentru a evita tarifele de import în creștere. Compania a ales, de asemenea, un partener consacrat pentru a realiza acest lucru, făcând echipă cu producătorul contractual Magna pentru a gestiona producția.
GAC a confirmat că modelul său complet electric Aion V va fi construit la facilitatea Magna din Graz, Austria. De-a lungul anilor, această uzină a construit mai multe modele pentru o varietate de producători auto, inclusiv Mercedes-Benz Clasa G, Jaguar I-Pace și E-Pace, BMW Seria 5, BMW Z4 și chiar Toyota GR Supra.
Schimbările recente în contractele cu clienții au lăsat Magna cu o capacitate neutilizată. Mai multe modele, inclusiv cele de la Jaguar, au părăsit deja liniile de la Graz, în timp ce acordurile cu BMW și Toyota se vor încheia anul viitor. Drept urmare, compania a căutat noi parteneri de producție.
În septembrie, facilitatea Magna din Graz a început să asambleze SUV-urile Xpeng G6 și G9 pentru Europa. Procesul este oarecum neconvențional: vehiculele sunt construite în China, parțial dezasamblate, expediate în Austria, apoi reasamblate pentru livrarea finală.
Această abordare permite Xpeng să plătească tarife doar pe piese, mai degrabă decât pe vehicule complete, o soluție practică în climatul comercial actual. Nu este confirmat dacă Aion V al GAC va urma aceeași metodă, deși opțiunea pare cu siguranță plauzibilă.
Compania chineză a dezvăluit Aion V în al doilea trimestru al anului trecut și s-a bucurat de vânzări puternice în ultimele luni. Acesta se bazează pe arhitectura modulară AEP a companiei și este echipat cu un motor electric care produce 181 CP. Cumpărătorii pot alege între pachete de baterii de 62 kWh, 75 kWh și 90 kWh, cea mai mare oferind o autonomie CLTC de până la 466 de mile (750 km).
Aspirații Globale
Este prea devreme pentru a spune cât de popular se va dovedi Aion V în Europa, dar are cu siguranță potențialul de a se vinde bine și pare a fi o alternativă convingătoare la modele precum Geely EX5 și BYD Atto 3.
GAC plănuiește să lanseze SUV-ul în peste 30 de piețe globale, inclusiv Australia și diverse țări europene, pe măsură ce își continuă extinderea amprentei internaționale.