A 96-a rechemare a Ford vizează o reparație dintr-o rechemare anterioară care nu a rezolvat nimic. Proprietarii de Mustang Mach-E primesc o nouă rechemare în service în urma unei actualizări software defectuoase.
Ford iubește atât de mult rechemările încât continuă să recheme vehicule care au mai fost rechemate anterior. De data aceasta, este vorba despre Mustang Mach-E, care este rechemat din cauza unei reparații eșuate din 2024.
Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), opt crossover-e electrice din anul de fabricație 2021 au fost reparate incorect în cadrul unei rechemări anterioare. Problema inițială a implicat o actualizare „over-the-air” a fișierului de calibrare al sistemului de frânare anti-blocare (ABS), care a făcut ca sistemul să treacă la o configurație implicită. În acest mod, sistemul nu mai oferea asistență la frânare.
Mai multe: O eroare de actualizare OTA a Ford poate dezactiva sistemele critice de frânare și stabilitate.
Acest lucru însemna că șoferii aveau în continuare o anumită capacitate de frânare, dar ar fi experimentat „o cursă mai lungă a pedalei, un efort mai mare la apăsarea pedalei și un răspuns redus al frânării.” De asemenea, mai multe funcții de siguranță ar fi fost dezactivate, inclusiv sistemul de frânare anti-blocare (ABS), controlul electronic al stabilității (ESC), controlul tracțiunii, asistența la pornirea în pantă și asistența pre-coliziune. Pentru a rezolva problema, vehiculele au fost rechemate pentru ca sistemul ABS să fie actualizat.
Deși acest lucru ar fi trebuit să fie sfârșitul problemei, documentele arată că un număr mic de vehicule nu au avut software-ul instalat corect. Drept urmare, problema inițială a persistat, iar eficiența sistemului de frânare a rămas redusă. Acest lucru, la rândul său, crește riscul unui accident.
Problema este pusă pe seama unui instrument software care nu a reușit să încarce software-ul corect pe vehiculele în cauză. Ford a aflat despre problemă în noiembrie anul trecut, ceea ce a declanșat o investigație care a stabilit în cele din urmă că doar 84,5% dintre vehiculele Mustang Mach-E rechemate aveau software-ul corect instalat. Deși Ford nu are cunoștință de accidente sau răniri legate de această problemă, a decis să emită o rechemare pentru o rechemare anterioară.