Foaia de Parcurs 2040: Industria Auto din China Vizează o Penetrare de 80 % a Vehiculelor Electrice și Autonomia de Nivel L4

Da mai departe!

Industria auto din China trasează o direcție ambițioasă pentru viitor odată cu lansarea „Foaia de Parcurs Tehnologică 3.0 pentru Vehiculele cu Economie de Energie și Vehiculele cu Energie Nouă” de către Societatea Chineză a Inginerilor Auto (CSAE), pe 22 octombrie.

Această ultimă versiune, care se bazează pe versiunile 1.0 (2016) și 2.0 (2020), pune accentul pe o perspectivă globală, axându-se pe dezvoltarea durabilă a vehiculelor cu economie de energie, pe modernizarea iterativă a vehiculelor cu energie nouă și pe evoluția vehiculelor inteligente conectate.

Foaia de parcurs conturează o viziune cuprinzătoare pentru industria auto din China până în 2040, stabilind mai multe obiective cheie:

  • Emisiile de carbon: Emisiile totale de carbon ale industriei auto sunt proiectate să atingă vârful până în 2028, devansând angajamentul național, și să scadă cu peste $60\%$ față de vârf până în 2040.
  • Sistemul de transport: Un sistem de transport dominat de vehicule inteligente conectate cu energie nouă va urmări „zero accidente, zero victime și eficiență ridicată”.
  • Penetrarea vehiculelor cu energie nouă: Se așteaptă ca penetrarea vehiculelor cu energie nouă să depășească $80\%$, accelerând electrificarea completă a industriei.
  • Infrastructura inteligentă conectată: Va fi stabilit un ecosistem de infrastructură robust și matur pentru vehicule inteligente conectate, „integrat vehicul-șosea-cloud”, permițând aplicarea pe scară largă a vehiculelor cu conducere autonomă de nivel înalt.
  • Centru de inovare: China își propune să devină un centru global de inovare originală în tehnologia auto, cu capabilități de inovare la nivel mondial, favorizând dezvoltarea integrată a educației, tehnologiei și talentelor.
  • Cluster industrial modern: Obiectivul este construirea unui cluster industrial auto modern, bazat pe inovare, pe date, colaborativ, eficient, rezilient, sigur, cu emisii scăzute de carbon și durabil, realizând o dezvoltare high-end, inteligentă și ecologică.
  • Competitivitatea globală: Mărcile chineze își vor spori semnificativ competitivitatea globală, iar întreprinderile producătoare de componente cheie vor fi profund integrate în sistemul industrial global, poziționând China printre puterile auto de top la nivel mondial.

Zhang Jinhua, președintele CSAE, a subliniat că Foaia de Parcurs 3.0, deși se concentrează pe electrificarea, inteligența și transformarea cu emisii scăzute de carbon a industriei auto, pune un accent mai puternic pe producția inteligentă. „Versiunile anterioare se concentrau mai mult pe tehnologia de produs; anul acesta, tehnologia de produs și tehnologia de fabricație sunt forțe motrice”, a declarat el.

Etape Tehnologice Cheie:

Foaia de parcurs clarifică mai multe noduri critice de dezvoltare tehnologică, afirmând în mod notabil că motoarele cu ardere internă vor rămâne o sursă de energie importantă pentru vehicule:

  • Hibridizarea vehiculelor tradiționale: Până în 2035, toate vehiculele de pasageri cu energie tradițională vor fi complet hibridizate.
  • Ponderea motoarelor cu ardere internă: Până în 2040, se așteaptă ca vehiculele cu motoare cu ardere internă (HEV, PHEV, EREV) să reprezinte în continuare aproximativ o treime din vânzările de vehicule de pasageri noi.
  • Dominanța vehiculelor cu energie nouă: Vehiculele cu energie nouă vor deveni produsul dominant pe piața auto în următorii $5-15$ ani.
  • Penetrarea BEV: Până în 2040, penetrarea vehiculelor de pasageri cu energie nouă va ajunge la peste $85\%$, vehiculele pur electrice (BEV) reprezentând $80\%$ din această cifră.
  • Extinderea vehiculelor comerciale: Scenariile de aplicare pentru vehiculele comerciale cu energie nouă se vor extinde de la utilizările urbane și pe distanțe scurte la rutele pe distanțe medii și lungi.
  • Vehiculele inteligente conectate: Vehiculele inteligente conectate vor intra pe o cale rapidă de dezvoltare orientată spre piață. Până în 2040, vehiculele inteligente conectate de Nivelul 4 (L4) vor fi pe deplin popularizate, iar vehiculele de Nivelul 5 (L5) vor începe să intre pe piață. Scenariile de colaborare în rețea și siguranța se vor îmbunătăți continuu, susținând aplicarea în condiții de siguranță a conducerii autonome pe scară largă.
  • Producția inteligentă: Foaia de parcurs introduce un sistem de clasificare și o metodologie pentru dezvoltarea producției inteligente în industria auto. Până în 2040, ghidată de principii precum îmbunătățirea calității, creșterea eficienței, reducerea costurilor și emisii scăzute de carbon, și prin interconectarea datelor și bucla de date închisă, se va realiza integrarea cercetării-dezvoltării, producției, aprovizionării, vânzărilor și serviciilor pe toate etapele de fabricație a automobilelor.
  • Bateriile solid-state: Bateriile solid-state sunt proiectate pentru aplicare la scară mică până în 2030, urmând ca promovarea globală la scară largă să fie așteptată până în 2035. La acel moment, performanța lor cuprinzătoare, costul și adaptabilitatea la mediu vor satisface mai bine cerințele consumatorilor.

Related posts