Anul trecut au fost înmatriculate în Uniunea Europeană 1,45 milioane de automobile noi electrice pe baterii, o scădere de 6,1% comparativ cu 2023 (1,55 milioane), arată datele publicate miercuri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
Numărul total de automobile electrice pe baterii în blocul comunitar se situa anul trecut la 5,87 milioane, reprezentând o creștere a flotei de 32,4% față de 2023 (4,43 milioane).
Ponderea automobilelor electrice pe baterii în totalul înmatriculărilor noi a scăzut la 13,6% în 2024, cu un punct procentual (pp) sub nivelul din 2023 (14,6%). Această pondere a rămas sub 1% până în 2018, dar s-a majorat semnificativ în ultimii ani, ajungând la 5,3% în 2020, 9% în 2021 și 12,1% în 2022.
În timp ce mașinile hibride plug-in au înregistrat un declin de 6,5%, similar automobilelor electrice pe baterii, numărul total de mașini hibride noi a crescut cu 12,7% în 2024 (3,95 milioane) comparativ cu 2023 (3,50 milioane).
Cea mai ridicată pondere a automobilelor electrice pe baterii în totalul înmatriculărilor noi a fost în Danemarca (51,3%), Malta (37,7%) și Suedia (34,9%), iar cea mai scăzută în Croația (1,8%), Slovacia (2.4%) și Polonia (3%). România avea o pondere de sub 10%.
Anul trecut, numărul de camioane grele noi electrice pe baterii a crescut cu 39,7%, numărul de tractoare rutiere electrice pe baterii cu 35,5%, autobuze și autocare electrice pe baterii cu 28,2%, în timp ce a existat un ușor declin pe segmentul de camioane ușoare (10,8%). Cu toate aceste creșteri, numărul lor total a scăzut cu 6,8% comparativ cu 2023.