Dacia vinde mai mult, dar Spring a dispărut din peisaj

Da mai departe!

Vânzările Dacia au scăzut și în luna octombrie, în Franța, țara care absoarbe cele mai multe automobile produse la Mioveni și în Maroc. Rezultatul Dacia vine pe fondul unei piețe care se contractă de mai mult timp, dar scăderea depășește cu câteva procente ritmul pieței, în mod paradoxal, pentru că cele mai importante modele ale mărcii au creșteri solide.

Sandero crește consistent, iar noul Duster 3 se vinde în volume mai mari decât generația anterioară, în Franța, și cu toate acestea Dacia a vândut în luna octombrie doar 11.689 de autoturisme pe această piață, un volum care este cu 13,6% mai mic decât cel înregistrat în urmă cu un an și care duce cota de piață a mărcii românești la 8,6%.

Chiar dacă pare greu de explicat, ca și în ultimele luni, care au marcat alte scăderi ale vânzărilor Dacia, situația este provocată în special de modelul Spring, care a dispărut complet din peisajul auto al Franței, după ce în 2023 încă mai făcea cifre bune de vânzări. Concret, după 10 luni, Spring are doar 3.591 unități înmatriculate, față de 24.394 câte avea în urmă cu un an.

Asta înseamnă că măsura protecționistă adoptată de guvernul francez (prin eliminarea subvenției la electricele produse în China) a funcționat perfect în cazul Dacia.

O a doua cauză a scăderilor rămâne Jogger, care are o încetinire a vânzărilor de 24% în octombrie și de 11,4% pe toate cele 10 luni, care înseamnă o diminuare a volumului vândut cu peste 2.000 de unități.

Modelele care duc greul, Sandero și Duster, au vândut 6.525 unități și, respectiv, 3224 unități, în cazul Duster 3 creșterea față de vânzările lui Duster 2 de anul trecut fiind foarte bune: +41% în octombrie și +16% pe 10 luni (vânzări cumulate de ambele generații).

Pentru Spring, vestea proastă este că luna octombrie, în care mașina a început livrările cu noua versiune revizuită, volumul înmatriculat este slab, de numai 223 de unități, mult sub cele peste 3.000 de unități pe care le înmatricula în urmă cu un an.

Ca urmare a acestei scăderi susținute, Dacia și-a adâncit declinul în Franța la aproape 10 procente, la finalul primelor 10 luni ale acestui an, cu un volum de 118.487 autoturisme, mai mic cu peste 13.000 de autoturisme față de cel vândut în perioada similară din 2023. Cota de piață a mărcii Dacia a scăzut, pe segmentul de autoturisme, la 8,5%, cu 0,6 puncte față de 2023.

Perspectivele pentru acest an nu anunță schimbări majore, ci doar o continuare a tendințelor actuale: vânzări bune pentru Sandero, creștere importantă pentru Duster, scădere ușoară pentru Jogger, mai ales în contextul lansării Bigster și vânzări modeste pentru Spring.

Related posts