Dacia Sandero – motor și mai economic

Test Dacia Sandero motor 1 litri (1)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Dacia Sandero nu a primit numai un facelift, ci și motorizări noi. Pe una dintre ele am testat-o la un drum București-Constanța pentru a vedea fix ceea ce interesează pe românii care își cumpără un astfel de model: dacă este o bună mașină pentru vacanță.
În 2016, marca Dacia a înoit cea mai mare parte a gamei sale. Noul design exterior aduce un plus de modernitate gamei Dacia. Sandero adoptă un design exterior evoluat și o identitate luminoasă inedită care îi conferă un stil mai dinamic și mai contemporan. Blocurile optice față și spate au fost redesenate. În partea frontală, luminile de zi, cu lămpi de tip LED, se compun din patru blocuri dreptunghiulare suprapuse pe verticală. În partea din spate, identitatea luminoasă este constituită dintr-un ansamblu de patru careuri. Modelul mai are o bară de protecție frontală redesenată cu o grilă cu cu contur cromat.
La interior, Dacia propune o nouă ambianță, cu elemente de crom satinat la nivelul tabloului de bord (ornament central al volanului, aeratoare, cadrane de bord, planșa centrală), al mânerelor de portieră și a manetei schimbătorului de viteze.
Logo-ul mărcii figurează în centrul noului volan cu patru brațe, care integrează și comanda claxonului. Pe nivelele de finisare superioare volanul este îmbrăcat într-un material „Soft Feel” rezistent și plăcut la atingere.
Vehiculele gamei dispun de materiale de interior mai bune. Sandero este la fel de spațios, în interior având loc 4 persoane adulte sau o familie formată din 5 persoane, spațiul din portbagaj fiind suficient pentru bagajele dintr-o vacanță.
Noi am testat Dacia Sandero cu motor pe benzină de un litru SCe 75 CP cu Stop & Start (S&S), Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Mașina se comportă destul de bine în oraș, dar pe autostradă, singurul avantaj al acestui motor este consumul redus. Fanii vitezei vor fi dezamăgiți, motorul păstrându-se în parametri optimi de turație și zgomot cam în limitele vitezei legale. Suspensia a rămas la fel de bună pentru drumurile din România, și parcă remarcăm o îmbunătățire ușoară la sistemul de direcție.
Dacia propune noi echipamente. Printre acestea se numără camera de marșarier (disponibilă în funcție de versiune) şi asistența la plecarea din rampă. De acum, butoanele de acționare a geamurilor electrice faţă şi spate sunt situate la îndemână, pe panourile portierelor. Șoferul dispune în plus de o comandă impulsională pentru geamul portierei sale. Scaunul șoferului integrează în plus o cotieră escamotabilă (în funcție de versiune) care asigură un acces ușor la comenzile situate între locurile din față.
Dacia Sandero 1.0 SCe
0-100 km/h: 14,2 secunde
Viteza maximă: 158 km/h
Cilindree (cmc): 998
Putere (CP): 75 la 6.300 rpm
Cuplu maxim: 97 Nm la 3.500 rpm
L/l/î: 4.057 / 1.733 / 1.523
Masă proprie: 969 kg
Volum portbagaj (l): 320
Consum mediu: 5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: Manuală, 5 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts