Cum se schimbă procentele deținute de Renault, după vânzarea acțiunilor la brandul Nissan

Da mai departe!

Renault a confirmat faptul că a încasat pe vânzarea celor 5 procente de acțiuni Nissan peste 750 de milioane de euro, bani care vor merge la investiții.

Anunțată de cele două companii, Renault și Nissan, vânzarea unui pachet de 211 milioane de acțiuni ale companiei japoneze vine ca o gură de aer pentru Renault, care are nevoie de bani pentru a-și finanța investițiile în noile mașini electrice.

Compania franceză a anunțat, la 24 de ore după inițierea tranzacției, că vânzarea s-a finalizat și a generat venituri în valoare de 764 milioane de euro pentru companie. În același timp, Nissan a anunțat că a decis să anuleze pachetul de acțiuni, astfel că procentele deținute de acționarii săi s-au modificat din nou. În acest moment, Renault deține 15,79% din Nissan, direct, și 24,63% prin intermediul unui trust cu sediul în Franța.

Chiar dacă acordul dintre Renault și Nissan prevede ca schimbul de acțiuni dintre cele două să rămână la 15%, Renault a ajuns să depășească cu 0,79% acest prag, odată cu vânzarea. Compania franceză spune că nu are nicio obligație să vândă acest exces, însă drepturile de vot pe care le are în acest moment se limitează la 15%.

Renault se află în plin proces de redresare a situației sale financiare, faza numită „Revolution” având în vedere îmbunătățirea performanțelor operaționale și situația lichidităților, totodată țintind și reducerea datoriilor. La finalul fazei, Renault urmărește întoarcerea la un rating de credit „investment grade”. Până atunci, strategia companiei, gândită de Luca de Meo, urmărește creșterea graduală a ratei de distrbuire a dividendelor, până la 35% din profit. Simultan, compania vrea să ajungă ca 10% dintre acționari să fie reprezentați de angajați, până în 2030.

Renault și Nissan au convenit în acest an să reașeze Alianța pe care cele două o formaseră în urmă cu aproape 20 de ani, astfel încât deținerile de acțiuni reciproce ale celor două să fie egale și limitate la 15%. Demersul vine să încheie perioada în care Renault a fost acționar principal al Nissan, având puterea să decidă numirea CEO-ului și a unei părți importante a Consiliului de Adminsitrație.

Odată cu acest proces, puterea și sinergiile Alianței Renault Nissan se reduc semnificativ, acest lucru fiind de altfel confirmat de angajați ai celor două companii.

Related posts