Constructorii auto din Europa vin cu contra-propuneri pentru normele Euro 7

Da mai departe!

Asociația Constructorilor Auto din Europa a ieșit din nou în public cu contra-propuneri care se referă la introducerea normelor de emisii Euro 7 pentru automobilele noi. Măsura ar trebui să intre în vigoare în 2025 și ar obliga constructorii să investească sume uriașe pentru a se conforma. Mașinile se vor scumpi, iar oamenii vor fi nevoiți să păstreze modelele noi, mai poluante.

Normele Euro 7 vor avea un impact marginal asupra emisiilor de oxizi de azot, vor determina încetinirea trecerii la propulsia electrică și sunt nenecesare în acest moment. Acestea sunt mesajele pe care industria auto din Europa le transmite Uniunii Europene, împreună cu o listă de contra-măsuri, condiții, care ar putea să facă normele Euro 7 mai ușor de implementat.

Ca și până acum, ACEA susține că potențialul Euro 7 este unul foarte mic, dar cu costuri disproporționate pentru industrie. Pentru autoturisme și LCV-uri, impactul normelor ar fi de numai 4% în reducerea noxelor, până în 2035, când vor deveni obligatorii mașinile electrice, iar pentru camioane reducerea ar fi și mai mică, de numai 2%. În acest interval, vânzarea unui număr tot mai mare de vehicule electrice va face și mai puțin relevantă aplicarea normelor Euro 7 la motoarele termice existente. Analiza ACEA mai arată că mașinile noi se vor scumpi din acest motiv, iar proprietarii de automobile vor prefera să le păstreze mai mult timp pe cele vechi, care sunt mai poluante.

Iată cele opt măsuri pe care industria auto le propune UE, pentru a reglementa normele Euro 7:
1.      Cel puțin trei ani de pregătire a implementării, de la data la care pachetul de măsuri va fi cunoscut;
2.      Reintroducerea diferenței de un an între datele pentru „tipuri noi de vehicule” și „toate înmatriculările”;
3.      Să se adreseze modului de condus statistic relevant, cu teste în condiții reale;
4.      Introducerea de limite de poluare mai puțin dure pentru van-uri grele față de autoturisme;
5.      Să nu fie făcute modificări ulterioare pentru Euro 7 (menținerea implementărilor la minim);
6.      Alinierea propunerii Euro 7 cu derogarea pentru producătorii de volume mici care se regăsește la legislația pentru CO2 la autoturisme și LCV-uri;
7.      Reglementarea emisiilor de particule de la frâne doar când procedurile de testare vor fi complete;
8.      Introducerea măsurilor de reducere a particulelor de la anvelope direct pentru industria de anvelope;

Detaliat, ACEA, asociația industriei auto din Europa, are argumente pentru fiecare dintre aceste măsuri propuse ca alternativă la recentele propuneri privind introducerea normelor euro 7 din 2025. În primul rând, ACEA spune că data propusă de UE este nerealistă și nu permite companiilor să dezvolte, să testeze și să omologheze toate mașinile vizate de Euro 7. Asociația mai spune că decizia presupune construirea de noi clădiri și de facilități pentru testare și cu cât este mai scurt timpul până la intrarea în vigoare, cu atât cresc costurile vehiculelor. Pentru omologare și testare ACEA susține că nu există suficient timp până la 1 iulie 2025.

În al doilea rând, extinderea condițiilor de testare la 100% din situații va conduce la „adăugarea de complexitate și va necesita noi instrumente” pentru teste, „fără niciun beneficiu sesizabil pentru mediu”. Pentru mașinile de mici dimensiuni, accesibile, această măsură „va crește costurile cu valori cu patru cifre” și va determina eliminarea acestor mașini de către constructori. De asemenea, ACEA respinge introducerea măsurătorilor „On Board” 24/7, pe toată durata de viață a vehiculelor. Această măsură ar conduce la instalarea de noi senzori pe mașină, care ori nu sunt disponibili în acest moment, ori nu au o durată de viață îndelungată, iar costurile nu sunt cunoscute.

ACEA spune că nu va accepta introducerea unei astfel de măsurători după introducerea inițială a Euro 7, în condițiile în care în 2035 motoarele cu combustie vor fi interzise. Pentru vehiculele comerciale, ACEA solicită norme diferite, deoarece sunt disproporționate cele pentru autoturisme, mult prea dure pentru un vehicul greu. Din acest motiv, se propune menținerea Euro 6 pentru van-urile grele. 

Related posts