Toată lumea se concentrează pe electrificare, dar sunt producători care își permit să păsteze și motoarele care i-au consacrat, este cazul bavarezilor. CEO-ul BMW M, Frank van Meel, a declarat că, nici sub reglementările mai stricte Euro 7, compania nu va reduce performanța motoarelor sale.
Dacă îți cumperi o mașină BMW modernă de performanță, vrei unul din două lucruri: un motor turbo cu șase cilindri în linie sau un puternic V-8. Totuși, în era reducerii dimensiunilor și a electrificării, cu reglementări tot mai stricte privind emisiile la nivel mondial, menținerea în viață a acestor motoare de performanță nu este o sarcină ușoară – așa cum au demonstrat și alți producători auto.
Dar chiar și cu o nouă gamă de vehicule electrice în pregătire, BMW promite să mențină în viață motoarele sale pe benzină, reprezentative pentru marcă, pentru următoarea generație de mașini de performanță.
Într-o discuție cu publicația Autocar la Festivalul Vitezei de la Goodwood, CEO-ul BMW M, Frank van Meel, a confirmat că motoarele BMW cu șase cilindri în linie și V-8 vor supraviețui introducerii unor reglementări mai stricte privind emisiile Euro 7. Mai mult, cele două motoare vor continua să existe fără a suferi reduceri semnificative de performanță.
Van Meel a explicat cum:
„În mod normal, în situații de înaltă performanță, răcești folosind combustibilul. Cu EU7, acest lucru este imposibil, așa că trebuie să găsești alte modalități de a evita acumularea de temperatură. Procesul de combustie trebuie îmbunătățit în ceea ce privește acumularea de căldură și, de asemenea, răcirea, iar acestea sunt provocările. Desigur, poți [reduce] performanța pentru a evita această creștere a temperaturii, dar nu vrei asta – de aici am pornit. Noul echilibru al performanței este să conducem cu lambda unu, dar nu vrem să pierdem performanța.”
Pentru BMW, motoarele sale cu șase cilindri în linie și V-8 sunt încă extrem de importante pentru ADN-ul mărcii – în special când vine vorba de performanță. Actualele modele M2, M3 și M4 utilizează toate variante ale motorului BMW de 3.0 litri, twin-turbo, cu șase cilindri în linie, în timp ce M5 și XM combină motorul V-8, emblematic pentru marcă, cu un sistem de propulsie plug-in hybrid.
Van Meel nu a divulgat detalii specifice despre modul în care BMW a reproiectat aceste motoare pentru a respecta noile reguli Euro 7, dar a menționat că compania a făcut unele îmbunătățiri „foarte interesante”. Mai multe detalii vor fi probabil dezvăluite la o dată ulterioară.
Când a fost întrebat dacă BMW ar lua vreodată în considerare reducerea la motoare mai mici, cu trei sau patru cilindri, pentru mașinile sale M, Van Meel a răspuns: „Nu… Motorul cu șase cilindri în linie este moștenirea noastră, iar V-8-ul are o istorie lungă în curse, așa că intenționăm să continuăm.”
Aceasta nu este prima dată când BMW își reiterează angajamentul față de motoarele cu combustie.
Chiar luna trecută, CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat că motorul cu combustie este „fundația” mărcii și că compania va lucra pentru a face fiecare dintre motoarele sale conforme cu noile reguli Euro 7, de la unitățile de bază cu trei cilindri până la cele mai puternice V-8-uri.