Geely Geome Xingyuan, Campion al Vânzărilor în China în Prima Jumătate a Anului 2025; BYD Seagull, Locul Doi; Tesla Model Y, Locul Trei. Modelele de dimensiuni mici domină piața.
Publicația auto chineză Yiche a publicat topul 20 al vânzărilor de vehicule pentru prima jumătate a anului 2025, relevând o schimbare în peisajul competitiv, în special în segmentul în plină expansiune al vehiculelor cu energie nouă (NEV). Datele indică o performanță puternică a mărcilor chinezești, cu modelul Geely Geome Xingyuan impunându-se ca lider.
Tendința generală în primele zece poziții favorizează vehiculele cu energie nouă, cuprinzând atât modele pur electrice, cât și modele hibride plug-in. Mărcile autohtone chinezești dețin majoritatea, în timp ce doar opt vehicule produse în joint-venture sau de mărci străine au reușit să intre în top douăzeci.
Cu un preț de pornire de 69.800 de yuani (aproximativ 9.900 USD), Geely Geome Xingyuan a ocupat prima poziție, vânzând 204.940 de unități în prima jumătate a anului. Această performanță îi permite să depășească rivali precum BYD Seagull și Tesla Model Y. Xingyue este singurul model din listă care a depășit 200.000 de unități în vânzări.
BYD Seagull își menține un volum mediu lunar robust de aproximativ 30.000 de unități, asigurându-și locul al doilea cu 174.912 unități vândute.
Tesla Model Y a aterizat pe locul al treilea, cu 171.491 de unități vândute în prima jumătate a anului 2025. Deși se află pe locul trei la nivel general, deține titlul de cel mai bine vândut vehicul electric pur premium din China în segmentul de preț de peste 200.000 de yuani (aproximativ 28.000 USD).
Hongguang Mini EV, un fost campion al vânzărilor de vehicule electrice, rămâne un jucător redutabil în segmentul vehiculelor micro-electrice, clasându-se pe locul patru cu 171.064 de unități vândute.
Locul cinci a fost revendicat de BYD Qin Plus, cu vânzări cumulate de 163.603 unități.
De la locul șase la locul zece se află, în ordine, Xiaomi SU7, Geely Xingyue L, BYD Song Plus, Volkswagen Lavida și Nissan Sylphy.
Top 20 Vânzări Vehicule H1 2025
Loc | Marcă/Model | Vânzări (Unități) |
01 | Geely Geome Xingyuan | 204.940 |
02 | BYD Seagull | 174.912 |
03 | Tesla Model Y | 171.491 |
04 | Hongguang Mini EV | 171.064 |
05 | BYD Qin Plus | 163.603 |
06 | Xiaomi SU7 | 155.692 |
07 | Geely Xingyue L | 146.223 |
08 | BYD Song Plus | 137.324 |
09 | Volkswagen Lavida | 136.962 |
10 | Nissan Sylphy | 136.344 |
11 | BYD Qin L | 134.950 |
12 | Volkswagen Sagitar | 119.317 |
13 | Volkswagen Passat | 115.162 |
14 | Changan CS75 Plus | 100.188 |
15 | BYD Song Pro | 100.140 |
16 | Toyota Camry | 98.125 |
17 | Volkswagen Magotan | 97.418 |
18 | Toyota RAV4 Rongfang | 97.159 |
19 | Li Auto L6 | 96.354 |
20 | BYD Seal 06 | 95.812 |
Date compilate de Yiche pe baza datelor de vânzări cu amănuntul CPCA din ianuarie până în iunie 2025.
Comentariul editorului:
În prima jumătate a anului 2025, Tesla Model Y rămâne cel mai bine vândut vehicul electric pur premium din China în segmentul de preț de 200.000 de yuani (aproximativ 28.000 USD) și peste, în timp ce vânzările Xiaomi SU7 s-au apropiat deja foarte mult de acesta. După ce a doua fază a fabricii Xiaomi va începe să funcționeze și își va atinge capacitatea maximă de producție, atât Xiaomi SU7, cât și YU7 vor deveni concurenți puternici pentru Model Y în aceeași gamă de preț.