Alfa Romeo prelungește cu încă 2 ani producția modelelor Stelvio și Giulia

Da mai departe!

Marca italiană Alfa Romeo își revizuiește strategia electrică și se concentrează pe extinderea producției de modele cu motoare pe combustie (ICE) și hibride, ca răspuns la cererea mai mică decât cea anticipată pentru vehiculele electrice la nivel global.

Prelungirea vieții modelelor ICE și noile generații „multi-energie”

Planul inițial al Alfa Romeo prevedea ca viitoarele generații ale sedanului Giulia și SUV-ului Stelvio să fie exclusiv electrice. Însă, decizia de a le putea oferi și cu motorizări termice și hibride impune o reproiectare și o prelungire a ciclului de viață al actualelor modele.

  • Producția actuală extinsă: Producția generațiilor actuale Giulia (lansată în 2016) și Stelvio (lansată tot în 2016) va fi prelungită până în 2027, deși inițial trebuiau retrase la finalul lui 2025.
  • Noile modele vor fi „multi-energie”: Viitoarele generații Giulia și Stelvio, care vor fi prezentate în 2026, vor fi dezvoltate pe noua platformă STLA Large. Această platformă este proiectată pentru a suporta atât transmisii pe benzină, cât și electrice, permițând mărcii să ofere o gamă diversă de sisteme de propulsie. Schimbarea de viziune este susținută de noul șef al companiei, Santo Ficili, care are „curajul” de a lansa și versiuni ICE ale înlocuitorilor.

Schimbarea strategică: De la exclusiv electric la „multi-energie”

Alfa Romeo, parte a grupului Stellantis, a renunțat la planul său ambițios de a deveni complet electrică în America de Nord până în 2027. Noul obiectiv este o strategie „multi-energie”, care include vehicule pe benzină (gaz), electrice (BEV) și plug-in hybrid (PHEV).

  • Necesitatea motoarelor termice pentru dealeri: Chris Feuell, șeful Alfa Romeo North America, a subliniat că forțarea dealerilor să vândă exclusiv mașini electrice ar fi prea restrictivă și ar afecta supraviețuirea rețelei de 110 dealeri din SUA, având în vedere și scăderea vânzărilor cu 19% anul trecut.
  • Adaptare la cererea publicului: Deși nu este clar dacă obiectivele EV inițiale pentru Europa și China rămân neschimbate, fostul CEO Jean-Philippe Imparato a declarat că Alfa Romeo poate menține motoarele pe benzină pe termen lung, dacă acest lucru este cerut de clienți.

În acest context, chiar și viitorul supercar care va urma modelului 33 Stradale (anunțat inițial ca ultimul supercar ICE al firmei) ar putea beneficia de o versiune pe benzină, având în vedere relaxarea obiectivelor de electrificare. De asemenea, brandul se confruntă cu un inventar mare de mașini nevândute, inclusiv modele 2024MY, pentru care sunt planificate reduceri și oferte de leasing.

Related posts