Acţiunile producătorului de automobile sport Porsche AG au scăzut luni cu peste 4%, după anunţul privind amânarea lansării unor vehicule electrice (EV) din cauza cererii slabe, şi a înrăutăţit previziunile privind profitabilitatea în 2025, transmite Reuters.
Acţiunile firmei mamă Volkswagen şi ale companiei holding Porsche SE, cel mai mare acţionar al Volkswagen, au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu 3,9% şi, respectiv, 4,3%.
Porsche a înrăutăţit vineri previziunile privind profitabilitatea în 2025 şi a anunţat că va amâna lansarea unor modele exclusiv electrice, pe fondul dificultăţilor din China şi a taxelor vamale americane.
Acum Porsche se aşteaptă la o marjă de profit de maxim 2% anul acesta, după ce anterior estima un nivel între 5-7%.
Analiştii de la Jefferies susţin că înrăutăţirea previziunilor Porsche va spori dificultăţile cu care se confruntă compania. Un trader local susţine că decizia strategică era „inevitabilă” şi a avertizat că producătorul de automobile sport a devenit prea dependent de vehiculele electrice.
Recent, Porsche a raportat o scădere a numărului de automobile livrate la nivel global în prima jumătate a acestui an, dând vina pe condiţiile dificile de pe piaţă şi concurenţa internă pentru o scădere cu 28% a livrărilor pe piaţa din China.
Un număr total de 146.391 de automobile Porsche au fost livrate clienţilor din întreaga lume în primele şase luni ale anului, în scădere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În timp ce livrările de pe piaţa chineză s-au redus cu 28%, numărul de vehicule livrate de Porsche a crescut cu 10% în America de Nord, cea mai mare piaţă a grupului german.
„Această creştere se datorează în principal unui număr mai mare de produse disponibile pe piaţă şi protecţiei preţurilor oferite în prima jumătate a anului de majorarea tarifelor la import”, a precizat Porsche într-un comunicat de presă.
Porsche a informat că 36% din totalul vehiculelor livrate în primul semestru au fost modele electrificate, în creştere cu 14,5% în ritm anual. Acestea sunt împărţite în 23,5% vehicule complet electrice şi 12,6% hibride plug-in.