Audi a dezvăluit un nou concept de coupe. Se crede că acest concept prefigurează o mașină electrică Audi, echivalentă cu Porsche 718 Boxster și Cayman, și arată că designul Audi a revenit la glorie.
Conceptul Audi C „exemplifică o nouă filozofie de design” la brandul german de lux care se confruntă cu dificultăți.
El amintește de o serie de mașini sport clasice Audi, inclusiv R8, TT, conceptul Rosemeyer și iconica mașină de curse Auto Union Type C, care ar fi putut inspira numele. Detalii despre motorizare nu au fost publicate, dar se crede că este un omolog al noilor Porsche 718 Cayman și Boxster, ambele electrice.
Acest lucru ar putea părea o amintire îndepărtată astăzi, dar a existat o vreme când existau doi jucători în jocul designului auto: Audi, și toți ceilalți.
Designul mașinilor este întotdeauna subiectiv, bineînțeles. Dar, în umila mea opinie, Audi a avut o serie de mașini de la mijlocul anilor ’90 până la începutul anilor 2010, care erau aproape de neegalat la capitolul aspect. Primele câteva sedanuri A4, a doua generație A6, originalul TT, primul R8, A7… toate au fost succese.
Din păcate, situația este diferită la Audi astăzi. Să luăm de exemplu noul Audi Q6 E-Tron: este un vehicul electric de primă clasă, dar vizual este aglomerat și complex, și cumva lipsit de personalitate. Sedanul A6 E-Tron este puțin mai bun, dar nici pe acela nu l-aș numi o frumusețe.
Această situație pare să se schimbe în curând. Faceți cunoștință cu Audi Concept C, care inaugurează o nouă, și mai bună, eră pentru designul Audi. Și cel mai probabil, ne arată la ce ne putem aștepta de la un viitor efort în materie de mașini sport electrice.
„Cu un design care se concentrează pe claritate, Audi face un pas îndrăzneț spre o estetică minimalistă și atemporală, care va continua să diferențieze compania în vremuri de concurență crescută,” a declarat producătorul auto într-un comunicat de presă. Directorul de creație Massimo Frascella, care s-a alăturat brandului anul trecut, numește ideea „simplitate radicală”.
Eu aș spune că planul a început bine. Au dispărut detaliile inutile pe care le-am văzut la alte modele Audi moderne, înlocuite cu o eleganță care amintește de originalul TT, de R8 și de designuri neutilizate precum conceptul Rosemeyer. Audi a mai spus că evocă Auto Union Type C, o mașină de curse emblematică din epoca timpurie a Marelui Premiu. Între timp, partea din față seamănă mai mult cu noul Audi E5 Sportback, disponibil doar în China, ceea ce nu cred că este un lucru rău deloc; am văzut acea mașină personal și este destul de uimitoare.
O caracteristică deosebit de notabilă — sau mai degrabă o omisiune — este lipsa unei lunete. La fel ca mașini precum Polestar 4, Conceptul C nu are sticlă în spatele șoferului. Probabil, camerele video iau locul acesteia, deși panoul de acoperiș tip targa pare să fie retractabil.
Toate acestea ne conduc la ceea ce credem că prefigurează acest concept: omologul Audi pentru viitoarele Porsche 718 Cayman și Boxster electrice. În comunicatul său de presă, Audi nu menționează ce ar putea propulsa o versiune de producție a Conceptului C. Dar uitați-vă la el: nu există comenzi fizice pentru schimbarea vitezelor, nu se văd țevi de eșapament… dacă ar trebui să pariez, aș spune că este electric.
Și, deoarece în mod clar nu este un succesor al unui supercar de nivelul lui R8, iar o platformă cu motor pe benzină, precum cea a vechiului TT, pare puțin probabilă, aceasta este alegerea evidentă — și un lucru la care știm oricum că Audi a lucrat. În plus, construirea acestei platforme pentru două branduri ale Grupului Volkswagen va ajuta la distribuirea costurilor, la fel cum compania a făcut-o pentru Porsche Taycan și Audi E-Tron GT.
Și ambele sunt mașini electrice de performanță absolut de primă clasă. Dacă o versiune de producție a acestui Concept C va avea chiar și o fracțiune decentă din puterea lor, ne așteaptă ceva foarte distractiv. În plus, dacă va intra în producție, ar putea sosi înainte ca Tesla Roadster, care se apropie de statutul de „vaporware” (promisiuni nerealizate), să apară. Și nu va avea nevoie de propulsoare de rachetă pentru a oferi o experiență de neuitat.




