Porsche a înregistrat scăderi pe linie până acum, în primele nouă luni ale anului, atât în privința vânzărilor, cât și în cea a profitului operațional și al marjelor. Compania spune că își menține prognoza pentru finalul anului.
Rezultatele financiare al Porsche pentru primele trei trimestre ale anului au adus scăderi pentru brandul sport de lux al grupului Volkswgen, din cauza declinului vânzărilor, în special în China.
„În China, avem de-a face cu o schimbare structurală a cererii. În plus, transformarea globală către vehicule electrice decurge mai lent decât se presupunea inițial. Din acest motiv, ne revizuim gama de produse și ecosistemul, precum și bugetele și poziția de costuri. Toate cu scopul de a ne crește și mai mult flexibilitatea și rezistența”, spune Lutz Meschke, director financiar al Porsche.
Compania a livrat 226.000 de vehicule, față de 242.700 anul trecut, ceea ce înseamnă o scădere de 7%. Inevitabil, au scăzut și veniturile, de la 30,1 miliarde euro, la 28,5 miliarde, adică o diminuare cu 5,2%, care s-a reflectat ulterior în profitul operațional. Acesta a scăzut de la 5,5 miliarde euro, în 2023, la 4 miliarde euro, în acest an, corespunzător unui declin de 5,2%.
Marja operațională a mărcii Porsche, una dintre cele mai ridicate din industria auto, s-a redus semnificativ, de la 18,3% la 14,1%, situație care îi determină pe șefii companiei să spere la o revenire în ultimul trimestru.
„Fiecare circuit de curse are secțiuni mai lente și mai rapide. Același lucru este valabil și pentru un exercițiu financiar. În al patrulea sfert, ne așteptăm să putem accelera și să ne îndreptăm spre sprintul final către linie”, spune Lutz Meschke.
Porsche a trecut în acest an printr-o perioadă plină de lansări, care a accentuat fluctuațiile de vânzări, la care s-a adăugat și întârzierea lansării Macan, cel mai vândut model al mărcii.
„Așa cum era de așteptat, al treilea trimestru a fost cel mai slab din anul financiar 2024. Cu toate acestea, cifrele trimestriale și așteptările noastre pentru restul anului înseamnă că suntem încrezători că ne vom atinge obiectivele ambițioase pentru întregul an. Chiar și în vremuri dificile, Porsche este solidă financiar și foarte profitabilă”, mai explică Meschke.
Câștigul pe acțiune ordinară după primele nouă luni s-a redus și el la 3,03 euro (anul precedent: 4,32 euro), iar câștigul pe acțiune preferențială a fost de 3,04 euro (anul precedent: 4,33 euro).
În ciuda situației generale dificile, Porsche își reafirmă prognoza pentru întregul an 2024, dacă nu se schimbă condițiile pieței. Compania se așteaptă la venituri din vânzări de 39 până la 40 de miliarde de euro, o rentabilitate operațională a vânzărilor de 14 până la 15 la sută, un flux net de numerar pentru automobile de 7 până la 8,5 la sută și o marjă EBITDA auto de 23 până la 24 la sută.
De asemenea, Porsche țintește o cotă pentru mașinile electrice de 12 – 13 la sută.