Yamaha TMAX, un vehicul cu adevărat versatil!

Da mai departe!

La mijlocul anilor ’90, cei de la Yamaha au lansat modelul Majesty 250, un scuter cu valențe de motocicletă. Între timp, compania a realizat că motocicliștii începuseră să considere acest lucru ca o alternativă demnă, și, au lansat modelul TMAX. Au montat un motor cu doi cilindri paraleli, orizontal, pe un șasiu inspirat de la motociclete.

Pe parcursul mai multor actualizări, puterea și cuplul au crescut, iar frânele s-au îmbunătățit. Un cadru de aluminiu a fost introdus în 2008, iar până în 2012, scuterul folosea injectoare de combustibil cu 12 găuri (injectoare folosite pe modelul R6). Acum, la 530cc, TMAX are controlul tracțiunii, roata spate mai îngustă, display TFT, spațiul de depozitare mai mare, setările suspensiilor revizuite și pornirea fără cheie. Dezvolta o putere de 45.9 cp la 6750 rpm, și un cuplu de 53 Nm la 5250 rpm, iar greutatea este de 216kg, o greutate foarte scazută pentru un astfel de maxiscuter.
Yamaha a realizat trei versiuni de echipare ale modelului TMAX – Standard, SX un model sportiv și luxosul DX, model pe care l-am testat acum. Cu un preț plătit de 13.200 Euro (TVA inclusă), primești un maxiscuter premium cu standarde ridicate de calitate a construcției, care beneficiază de manșoane încălzite, șa încălzita, pretensionare a amortizoarelor spate reglabile, cruise control și un paravânt reglabil electric (cu o pozitionare de până de 135mm).
DX-ul oferă două moduri selectabile de condus – Town și Sport. Modul T este ideal pentru aglomerația din București, iar modul Sport este neted și liniar. Transmisia variabilă continuă (CVT) a devenit mult mai eficientă și fiabilă, oferind cuplu din momentul în care ai tras de accelerație. Cu suspensia sa sportivă ia curbele cu încredere cu o inclinaţie obişnuită a riderului. Carenajele protejează foarte bine împotriva vântului, şaua încovoiată uşor, ghidonul cu poziţie joasă, frânele puternice care vin echipate cu ABS în standard, transmit un sentiment plăcut de control.
Odată cu noul model, constructorul japonez a montat o furcă telescopică USD de 41 mm, două discuri duble de 267 mm, etriere radiale cu 4 pistoane, o priză de 12 volți montată pe scutul frontal şi faruri față cu tehnologie LED.
Cu o lungime totala de 2.200 cm, noul TMAX este foarte manevrabil și într-un oraş aglomerat, putându-te strecura cu uşurinţă printre maşini. Roţile cu o dimesiune de 15” ajută la o manevrabilitate sporită.
Yamaha TMAX, este un vehicul care se potrivește perfect pentru deplasările în siguranță și confort. Combină excelent performanțele tehnice specifice motocicletelor cu practicabilitatea unui scuter, fiind un vehicul ideal pentru traficul urban și nu numai. Oferă o poziție de condus foarte comodă, cu picioarele înainte, stabilitate pe șosea și o manevrabilitate excelentă.

Yamaha TMAX

Motor: 2 cilindri, 4 timpi, 4 valve, DOHC
Racire: cu lichid
Capacitate: 530 cmc
Raport de compresie: 10:9 : 1
Putere: 33.8 KW
Cuplu: 53,0 Nm la 5.250 rpm
Cutie de viteze: automată
Pornire: electrică
Transmisie: pe curea
Dimensiuni: 2200 x 765 x 1420 mm (parbriz reglabil) (LxlxH)
Inalțimea șa: 800 mm
Garda la sol: 125 mm
Greutate: 216 kg
Anvelope față: 120/70-15
Anvelope spate: 160/60-15
Frână față: 2 discuri de 267 mm
Frână spate: 1 disc de 282 mm
Suspensie față: furcă telescopică, cursă 120 mm
Suspensie spate: basculă, cursă 117 mm
Rezervor: 15 L

Related posts