Yamaha T-Max – cel mai popular maxi-scuter

Da mai departe!

Cea mai vandută motocicletă Yamaha din Europa a ajuns si la echipa AutoReport.ro. Cu mai mult de 180.000 de unități vândute, japonezii au până în prezent cel mai vândut maxiscuter, în principal, în Italia, Franța si Elveţia. În aceaste țari, T-Max se bucură, de reputația de a fi unul dintre cele mai bune maxiscutere de pe piață. 

Există foarte multi împătimiți ai T-Max, care sunt gata pentru a plăti mai mult de 10.000 de euro pentru un maxiscuter.
Pentru a activa pofta fanilor de maxiscutere sportive, Yamaha a mizat totul pe partea motocicletelor cu transmisie automată si caracter sportiv, dar au luat in seamă şi „hainele exterioare” aşa că , în partea din spate, au reprodus practic coada unui Yamaha R6.
Noul design a devenit mai unghiular, din față cu cele două faruri care sunt mai mici faţă de precedentele modele iar semnalele cu formă pătrată, au un design agresiv. 
Carenele sunt vopsite în două culori, iar la versiunea de vârf testată de noi – T-Max Iron Max, carenele sunt au o nuanță mată şi au elemente de carbon pentru a fi în raport cu conceptul sportiv. De asemenea cele două instrumente analogice rotunde, din care este alcătuit bordul sunt mult mai bine vizibile din poziția de condus, având iluminare din spate. Paravantul reglabil manual în două poziții este un pic mai scurt, fiind proiectat aerodinamic pentru a reduce presiunea vântului pe rider.
Tehnicienii japonezi au montat pe noul cadru din aluminiu, un nou motor, cu o cilindree de 530 cc (anterior 499 cc) avand doi cilindrii paraleli, în patru timpi, răcit cu lichid, patru supape si injecție G-Kat dezvoltând 46,5 CP ,cu 3 cai în plus faţă de predecesorul său. Un factor decisiv a fost acela de a creşte cuplul, modelul din anul 2011 avea cuplul maxim de 46,1 Nm la numai 6.500 rpm, iar la noul T-Max cuplul este de 52,3 Nm la 5.250 rpm. Această concentrație de cuplu remarcabil se datorează unui număr de componente mai uşoare şi mai eficiente de lucru în motor, cum ar fi pistoane forjate, noi camere de ardere si noi axe cu came. Rampa de injecţie este complet nouă, iar noile duze de injecție au acum 12 găuri în loc de 6.

Pe noul model, constructorul japonez a montat o furcă telescopică USD de 41 mm, două discuri duble de 267 mm, etriere radiale cu 4 pistoane,o priză de 12 volți montată pe scutul frontal şi faruri fată cu tehnologie LED. S-a renunţat si la clasica cheie pentru pornire, acum fiind montat dispozitiv de pornire cu imobilizare şi antifurt Smartkey.
Noua „telecomandă” este puţin cam mare. În interiorul telecomenzii, găsim o cheie mică, fiind necesară la deschiderea capacului de la rezervor si a buzunarului frontal.
Chiar şi pe autostradă, T-Max-ul se descurcă foarte bine, păstrandu-şi spiritul sportiv. Cu suspensia sa sportivă ia curbele cu încredere cu o înclinaţie obişnuită a riderului. Carenajele protejează foarte bine împotriva vântului, șaua încovoiată uşor, ghidonul în poziţie joasă, franele puternice care vin echipate cu ABS în standard, transmit un sentiment plăcut la drumurile cu acest maxiscuter și îți lasă impresia că în ții mereu în control.
Cu o lungime totală de 2.200 cm, noul T-Max este foarte manevrabil și printr-un oraş aglomerat aşa cum este Bucureştiul. Cu el te poți cu uşurinţă printre maşini. Roţile cu o dimesiune de 15 inch oferă o manevrabilitate sporită.

Motor
Tip motor : 2-cilindri paraleli înclinaţi spre faţă, Răcit cu aer, 4 timpi, DOHC, 4-supape
Cilindree :530,0cc
Alezaj x cursă 68,0 mm x 73,0 mm
Raport compresie : 10:9 : 1
Putere maximă :34,2 kW @ 6.750 rpm
Cuplu maxim :52,3 Nm @ 5.250 rpm
Sistem de ungere :Carter uscat
Sistem combustibil :Injecţie de carburant
Sistem de aprindere :TCI, Electric
Sistem de transmisie :Automat, curea trapezoidală

Şasiu
Sistem suspensie faţă :Furcă telescopică
Cursă faţă :120 mm
Sistem suspensie spate :Basculă
Cursă spate :116 mm
Frână faţă discuri duble hidraulice , Ø 267 mm
Frână spate mono disc hidraulic, Ø 282 mm
Anvelopă faţă :120/70-15
Anvelopă spate :160/60-15

Dimensiuni
Lungime totală : 2.200 mm
Lăţime totală : 775 mm
Înălţime totală : 1,420-1,475 mm (adjustable windscreen)
Înălţimea scaunelor : 800 mm
Ampatament : 1.580 mm
Gardă minimă la sol : 125 mm
Greutate fără sarcină : 217 kg / ABS 221 kg
Capacitate rezervor carburant : 15,0 Litri

Related posts