Volvo XC90 a primit un facelift și un nou concept de motorizare. În această formă, cel mai mare SUV al suedezilor vine la testele AutoReport.ro
Pentru acest test nu prea am ieșit cu acest model pe off-road încercând să înțelegem, de ce publicul urban ar cumpăra un SUV de asemenea dimensiuni. Astfel, am mers cu XC90 preponderent pe asfalt și prin oraș. Mai ales că una dintre noutățile gamei este acest model B5 care este și mai eco, fiind transformat într-un mild Hybrid.
Este greu să intri în segmentul SUV-urilor premium care ajung și în zona de lux. Aici este o clientelă destul de pretențioasă, dar ni se pare că Volvo a reușit. Designul lui XC90 este foarte interesant, pornind de la luminile de zi în forma literei T și ajungând la liniile frumos conturate, dar care inspiră masivitate. Faceliftul nu a adus multe modificări unui design care încă este aproape de perfecțiune. Doar câteva tușe fine la nivelul elementelor de design îți dau indiciul că este o mașină pregătită pentru anul 2020.
După cum spuneam, am testat versiunea B5 care înlocuiește vechiul D5. Acum avem un mild hybrid, deci o mașină mai eco, ajutată de un motor electric și niște acumulatori pentru a deveni mai eficientă, mai puternică și mai eco. Combinația de motor termin diesel cu un motor electric asigură o putere de 249 CP și un cuplu maxim de 520 Nm disponibil la turații mai joase. Grupul motopropulsor este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte provenită de la Aisin. În această combinație, SUV-ul este destul de rapid, ajungând la 100 km/oră în doar 7,8 secunde. Ținuta de drum este una foarte bună pe asfalt. În scurtele incursiuni în offroad, sau la întâlnirea cu denivelări mai mari suspensia mi s-a părut setată mai bine și asigurând mai mult confort.
În interiorul modelului testat este suficient loc pentru 7 persoane. Astfel, SUV-ul premium devine o familistă convinsă. Designul interior este foarte modern acum pe acest model. Materialele folosite sunt premium, la fel și finisajele. Pe consola centrală avem o tabletă imensă care oferă toate informațiile necesare. Mai adăugăm și instrumentarul de bord complet digital și avem imaginea unul model extrem de avansat din punct de vedere tehnologic. Mai adăugăm sistemul audio premium și avem un pachet complet care se apropie de lux. Luxul este completat în interior și de pielea Nappa sau accesoriile R-Design.
Compania Volvo rămâne una de vârf în domeniul siguranței active. Pe lângă sisteme care deja au devenit banale pentru suedezi și sunt prezente și la ceilalți, XC90 aduce ceva nou. Trei inovații sunt mai importante: frânare automată la pietoni, biciclişti şi animale, un sistem care detectează momentul în care maşina iese de pe carosabil şi pregăteşte pasagerii de impact şi mai există, în premieră, un element metalic aşezat de lungul spătarului scaunelor protejează pasagerii în cazul răsturnărilor sau a opririlor bruște urmate de elevarea mașinii în aer. La toate acestea, se adaugă o suită de sisteme grupate sub denumirea de Highway Assist, suedezii făcând primul pas spre conducerea autonomă.
Volvo XC90 II (facelift 2019) MHEV AWD Automatic
0-100 km/h: 7,6 secunde
Viteza maximă: 220 km/h
L/l/î: 4.953/1.923/1.776
Masă proprie: 2.120
Volum portbagaj (l): 692
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.923
Putere (CP): 235 la 1.740 rpm
Cuplu maxim (Nm): 480 la 4.000 rpm
Motor Electric
Putere (CP): 14
Cuplu (Nm): 40
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: Automată, 8 trepte