Subaru Forester eBoxer – privind spre viitor

Da mai departe!

Subaru Forester a ajuns la testele Autoreport.ro… din nou, după mulți ani. Am testat mașina prin traficul din București, am mers cu ea până în Prahova, am încercat-o pe macadam și suntem gata cu o părere despre această noutate, mai ales că e hibridă.
Nu vrem să intrăm în clișee ca alte publicații auto și să amintim de trecutul Subaru în raliuri și să plângem trecutul. Forester este aici să ne spună despre viitor, mai ales că până și motorul legendar Boxer a fost combinat cu un motor electric pentru a se obține un sistem hibrid.
Încă de la debutul său din 1997, modelul Forester a devenit destul de popular printre clienții de SUV-uri, doar în Europa vănzându-se peste 350.000 de unități în cei 25 de ani de la lansare.
Modelul testat de noi este versiunea îmbunătățită de Forester (adică faceliftul generației a 5-a), care vine cu un design nou, care îl face mai robust și mai agresiv, dar și cu noi funcții de siguranță. Este construit pe Subaru Global Platform (SGP) o platformă globală care promite sportivitatea cu care japonezii ne-au obișnuit. Noul model debutează cu un stil mai robust, bazat pe filozofia de design „DYNAMIC X SOLID”, cu fascia frontală, grilă, faruri și capace pentru faruri de ceață reproiectate.
De fapt, cea mai recentă versiune Forester oferă manevrabilitate de compactă la un SUV care are și capabilități offroad. Sistemul de tracțiune integrală simetrică permanentă vine standard pe mașinile Subaru și oferă capabilități de conducere ideale, indiferent de condițiile meteo sau de drum.
Sub caroserie avem un motor cu 4 cilindri în arhitectura Boxer, care este legat la transmisia Lineartronic. Noul Forester e-BOXER combină motorul boxer cu un motor electric pentru a forma un sistem de propulsie hibrid capabil să furnizeze un cuplu ridicat. Motorul termic oferă o putere de 145 Cp, iar cel electric 14 CP. Rezultă suficientă putere pentru a obține un SUV sprinten.
Pentru o funcționare cât mai eficientă, sistemul SUBARU e-BOXER Hybrid ajustează automat utilizarea motorului cu injecție directă de 2.0 litri și a motorului electric în functie de solicitări.
Motorul electric al sistemului hibrid este integrat în cutia de viteze Lineartronic, iar bateria este instalată central în spatele mașinii. Stabilitatea remarcabilă binecunoscută modelelor Subaru rămâne neschimbată, deoarece este dată de centrul de greutate scăzut al motorului SUBARU-BOXER și a sistemului de tractiune integrală permanentă Symmetrical AWD. Motorul pe benzină este instalat în partea de jos a compartimentului iar motorul electric este integrat în cutia de viteze Lineartronic în spatele motorului, fapt care pastreaza agilitatea tipică modelelor Subaru alături de stabilitatea în viraje.
Sistemul Subaru e-BOXER ajustează puterea motoarelor și distribuția acestora în funcție de condițiile de drum întâlnite. Mașina și șoferul, după caz, pot alege între EV mode, motor assist și engine mode. Motorul electric, la viteze mici, poate permite rularea a 1,6 km. și poate ajunge singur până la viteza de 40km/oră. La viteze medii, cel mai eficient mod de rulare este în cel hibrid, ambele motoare propulsând mașina pentru o accelerație optimă.
Cu o gardă la sol de 220 de milimetri, Forester este potrivit pentru aventurile off-road, în timp ce modul X-Mode cu două funcții (modurile „Zăpadă/murdărie” și „Zăpadă adâncă/Noroi”) oferă acum funcții îmbunătățite, potrivite pentru o varietate de condiții de drum. A fost adăugată o funcție de control care restabilește sistemul X-Mode, cu capacitatea de a reactiva automat odată ce viteza vehiculului scade la 35 km/h sau mai puțin, permițând șoferilor să se concentreze mai mult asupra conducerii fără a fi nevoie să acționeze din nou comutatorul. Sistemul Hill Descent Control menține o viteză mică constantă la vale, fără a solicita foarte mult șoferul care își poate concentra toată atenția pe manevrele pe care le face din volan.
Pentru că vorbim de o mașină robustă, Subaru Forester oferă o capacitate de remorcare de până la 1.870 kg.
Cel mai încăpător și mai capabil Forester de până acum, are un interior de înaltă calitate, cabină spațioasă pentru pasageri și un compartiment de marfă extins, unde bateria compactă minimizează impactul asupra cabinei și spațiului de încărcare de 509 L (cu bancheta din spate ridicată). Volumul bagajelor crește chiar la 1.779 L cu scaunele în jos, ceea ce duce la o zonă de încărcare lungă de până la 1,98 metri.
Cârligele superioare de marfă au fost adoptate pentru a folosi înălțimea spațiului portbagajului Forester, pentru a facilita agățarea și deținerea în siguranță a bagajelor.
Modelul 2022 Forester este disponibil cu navigare cu ecran de 8 inchi cu cel mai recent sistem de infotainment compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Forester-ul actual este mai sigur ca niciodată, echipat cu tehnologii de siguranță nou avansate, disponibile ca standard pe cea mai recentă generație de a 4-a tehnologie EyeSight Driver Assist Technology. Sistemul de siguranță îmbunătățit prezintă un câmp vizual mai larg, aproape dublat, disponibil cu 11 funcții de siguranță, printre care s-au adăugat 3 funcții noi, precum direcția automată de urgență, Cruise control adaptiv cu centrarea benzii, prevenirea părăsirii benzii recunoscând și linia de demarcație precum iarbă sau marginea drumului.
Sistemul de frânare pre-coliziune oferă acum suport extins pentru evitarea coliziunilor la intersecții.
Sistemul de monitorizare a șoferului, tehnologia de recunoaștere facială de la Subaru, care avertizează șoferul despre oboseală sau distragere a atenției în timpul drumului, precum și ajustarea automată a setărilor șoferului pentru poziția scaunului, unghiurile oglinzilor exterioare și preferințele de aer condiționat, a fost îmbunătățită pentru Forester 2022MY cu o nouă funcție de control prin gesturi, care permite șoferului să ridice și să scadă temperatura setată a sistemului de control automat al climatizării prin gesturi ale mâinii.

Subaru Forester V facelift eBoxer AWD
0-100 km/h: 11,8 secunde
Viteza maximă: 188 km/oră
L/l/î: 4.640/1.815/1.730
Masă proprie: 1.620 kg
Volum portbagaj (l): n/a
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP/rpm): 145 la 6.000
Cuplu maxim (Nm/rpm): 188 la 4.000
Motor electric: 14 CP
Cuplu: 65 Nm
Putere (CP): 145 combinată
Consum mediu: 7 litri/100 km
Transmisie automată CVT

Related posts