Ssang Yong Korando e-Motion – trecere la următorul nivel

Da mai departe!

Odată cu faceliftul, Korando a primit și o versiune electrică. Popularul SUV coreean de la Ssang Yong se bazează pe o soluție de la BYD pentru a ne ajuta să obținem un test Autoreport.ro cu zero emisii.


Modelul a avut un start oarecum nefericit. Programată pentru jumătatea lui 2022, lansarea a fost amânată din cauza crizei semiconductorilor… Dar, iată-l acum, aici!
Korando e-Motion împarte multe dintre caracteristicile sale cu modelul termic. Diferența o fac accentele de design specifice vehiculelor electrice, precum grila frontală fără fante de aerisire și dungile albastre din interiorul farurilor. Jantele din aliaj au un nou design aerodinamic pentru a îmbunătăți debitul de aer, rezultând astfel o autonomie mai mare a bateriilor. În plus, inserțiile albastre îmbunătățesc și mai mult coeficientul ecologic al SUV-ului electric.
Motorul electric aflat în dotarea noului Korando e-Motion dezvoltă o putere maximă de 140 kW (190 CP). Capacitatea de stocare a bateriei este de 61,5 kWh, acumulatorul este provenit de la LG Chem, iar soluția de propulsie de la grupul BYD.
Odată cu e-Motion, marcăm o premieră: prima mașină electrică din test care promitea o autonomie mai mică decât a oferit în mod real. Estimăm că la testul nostru de peste 6 zile, desfășurat în luna septembrie (deci pe vreme destul de călduroasă), în traficul din București și împrejurimi ne-am putut baza pe peste 350 de kilometri oferiți la o singură încărcare.
Manevrabilitatea este foarte bună. Modelul este mai sprinten decât versiunea termică, dar pentru cel electric testat este disponibilă doar tracțiunea față. Stabilitatea este una foarte bună, datorită centrului de greutate situat mai jos.
În interior au loc pentru a călători 5 persoane, iar capacitatea portbagajului nu pierde foarte mult față de versiunea termică.
Cockpit-ul este orientat către șofer, cu o serie de funcții cum ar fi un panou de instrumente cu smart audio de 8” și ecran LCD color de 9” cu sistem dual de navigație pentru a furniza toate informațiile necesare. Tot sistemul infotainment oferă Apple CarPlay, Google Android Auto și un sistem de navigație prin satelit Tom Tom care este afișat pe ecranul principal și în cadrul panoului de instrumente pentru vizionarea în siguranță. Șoferul are parte de un scaun reglabil în patru direcții cu suport lombar pentru confort. În același timp, pasagerii beneficiază de funcții ca lumină ambientală de culoare reglabilă și uși care învelesc pragul pentru a menține hainele curate la urcarea și coborârea din mașină, precum și hayon inteligent cu acționare motorizată pentru comoditate.
Pe lângă o multitudine de airbag-uri, Ssang Yong Korando e-Motion oferă sistemul avansat de asistare a șoferului și de siguranță care include sistemul avansat de frânare de urgență (AEBS) suplimentat cu cameră video și radar, asistență pentru menținerea pe banda de circulație, alertă la mișcarea vehiculului din față, alerte privind distanța sigură de urmărire și atenția șoferului, tempomat inteligent și adaptiv, precum și asistență pentru faza lungă. De asemenea, dispune de funcția de detectare a unghiului mort, asistență pentru menținerea pe banda de circulație și alertă privind traficul în spatele automobilului, cu activarea automată a frânelor de către toate cele trei funcții dacă șoferul nu acționează frâna mai repede.

Ssang Yong Korando e-Motion
0-100 km/h: 8,5 secunde
Viteza maximă: 156 km/oră
L/l/î: 4.452/1.870/1.620
Masă proprie: 1.765
Volum portbagaj (l): 475
Putere (CP): 190 (140 kW)
Cuplu maxim (Nm): 360
Autonomie: 290 kilometri (declarată de producător)
Acumulatori: 61,5 kWh
Consum energie: 16,8 Wh/km (mixt)
Tracțiune: față
Cutie de viteze: automată

Related posts