Renault caută un partener pentru dezvoltarea afacerilor cu vehicule cu motoare cu ardere internă, inclusiv cu modele hibride

Da mai departe!

Directorul general al grupului francez Renault, Luca De Meo, a declarat marţi că producătorul de automobile caută un partener pentru a dezvolta afacerile cu vehicule cu motoare cu ardere internă şi reducerea costurilor pentru tehnologie, inclusiv pentru modele hibride, transmite Reuters.

De Meo a răspuns la o întrebare despre discuţiile Renault cu Geely Automobile, după ce a vizitat o fabrică din Coreea de Sud pe care Renault o conduce într-o asociere cu Geely, de la începutul acestui an.

”Acesta este genul de sector sau industrie în care trebuie să te extinzi pentru a face economii şi pentru a reduce costul utilizatorului. Este un proiect care existp pentru a trimite maşinile noastre cu motoare cu combustie în viitor. Avem nevoie de un partener care să facă asta şi facem acest lucru.””, a spus De Meo reporterilor din Seul.

De Meo a spus că Renault este în discuţii cu guvernul francez cu privire la evoluţia strategiei sale.

„Nu este o chestiune de autorizare. Este doar o conversaţie continuă (pe) diferite subiecte pe care le avem cu unul dintre principalii noştri acţionari”, a spus el.

De Meo a fost în Japonia în weekend pentru o rundă de discuţii cu CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, care ar putea remodela termenii alianţei lor, au spus persoane care cunosc discuţiile.

Renault şi Nissan au declarat luni că sunt în discuţii despre o resetare a parteneriatului lor, care ar putea include ca producătorul auto japonez să investească într-o nouă afacere de vehicule electrice (EV) pe care Renault intenţionează să o separe de grup.

Separat, Geely, care deţine Volvo Cars şi un pachet de 9,7% din Daimler AG, a vorbit cu Renault despre preluarea unei participaţii semnificative şi potenţial de control la afacerea cu motoare cu ardere internă, pe care Renault urmăreşte să o dezvolte, au spus persoane apropiate discuţiilor.

Geely a refuzat să comenteze. Nissan ar trebui, de asemenea, să aprobe planul ca Geely să preia o participaţie mare în afacerea Renault cu motoare pe benzinp, cu numele de cod ”Horse”, dacă aceasta include tehnologia dezvoltată de Nissan.

Volvo şi Geely au creat anul trecut un joint-venture sub numele Aurobay, pentru a-şi muta propria afacere cu motoare cu ardere într-o nouă afacere independentă.

 În mai, Renault a vândut către Geely 34% din filiala sa sud-coreeană, centrată pe o fabrică din Busan. Cei doi producători auto au anunţat planuri de a dezvolta şi construi vehicule hibride acolo.

Unitatea Renault din Coreea a declarat marţi că va investi echivalentul a 873 de milioane de dolari pentru a dezvolta modele de vehicule electrice în următorii şase ani.

Vizita lui De Meo în Coreea de Sud este prima efectuată de l-a asocierea cu Geely şi vine în timp ce Renault se confruntă cu un termen limită iniţial, de la începutul lunii noiembrie, pentru a raporta progresul său în crearea diviziei sale de vehicule electrice.

De Meo a spus că Renault are nevoie de noi parteneriate din cauza amplorii investiţiilor necesare pentru a trece la maşinile alimentate cu baterii.

Renault vrea să atragă Nissan ca investitor în noul său proiect de vehicule electrice, pe care îl înfiinţează alături de o unitate separată pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă, separând în esenţă partea cu o creştere mai mare şi cea care necesită investiţii a afacerii sale auto.

În schimbul investiţiei în proiectul de vehicule electrice, Nissan vrea ca Renault să îşi reducă participaţia la producătorul auto japonez, a spus o persoană familiară cu discuţiile.

Renault deţine în prezent aproximativ 43% din Nissan, care, la rândul său, deţine o participaţie de 15% în partenerul său pe termen lung, la care statul francez deţine la rândul său o participaţie de 15%.

Geely, fondată de miliardarul Li Shufu, ocupă locul al şaptelea în China după vânzări şi se remarcă prin abordarea proactivă a colaborării cu alţi producători auto şi prin utilizarea mărcilor consacrate, inclusiv Volvo şi Lotus, pe măsură ce s-a extins în afara pieţei sale de origine.

Related posts