Porsche își extinde portofoliul de start-up-uri pentru a schimba experiența de vizionare motorsport și pentru a ridica percepția curselor auto la noi dimensiuni. Porsche Ventures, divizia de capital de risc a producătorului de mașini sport, a investit într-o participație minoritară la Griiip.
Start-up-ul a dezvoltat o platformă de date bazată pe cloud, care permite transmiterea datelor de motorsport direct de la mașina de curse, apoi analizează și vizualizează aceste date în cloud. Griiip introduce o nouă dimensiune a implicării utilizatorilor, a analizei datelor și a experienței de vizionare menite să aducă emoția sportului cu motor direct la fiecare segment de utilizatori finali – piloți, echipe și fani.
Startup-ul din Israel și-a propus misiunea de a face motorsportul mai accesibil, oferind modalități noi și inovatoare pentru ca organizatorii de curse, ligile, francizele și producătorii de mașini să implice fanii. Platforma media digitală personalizată a companiei, RAMP (Racing Media Platform), oferă o abordare unică a implicării fanilor în motorsport pentru a atrage publicul mai tânăr, care caută o experiență de vizionare mai captivantă și mai personalizată, prin intermediul suporturilor digitale. Soluția include accesul direct la datele brute de la unitățile electronice ale automobilului, printr-o componentă hardware cunoscută sub numele de „Red Box”. Acestea sunt extrase direct, în timpul curselor, și utilizate pentru a crea produse bazate pe date, inclusiv conținut live.
Producția de conținut personalizat, posibilă prin intermediul RAMP, permite spectatorilor să acceseze profilurile piloților și să le compare performanța în timp real. Aceasta poate include o serie de seturi de date, cum ar fi nivelul de solicitare a pilotului, starea bateriei vehiculului, timpii pe tur previzionați sau date despre anvelope. Informațiile sunt colectate și vizualizate în diagrame, în timp real, pentru a permite spectatorilor să compare performanțele piloților.
„Motorsportul a făcut întotdeauna parte din ADN-ul Porsche, iar digitalizarea face parte din Strategia noastră 2030. Această investiție este un alt pas promițător pentru a ne transfera patrimoniul în viitor”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte al Consiliului de conducere Porsche, responsabil pentru finanțe și IT.
Porsche Motorsport a efectuat recent un test de concept pentru a verifica tehnologia companiei. „Griiip oferă o platformă de date inovatoare, orientată spre viitor și care conectează toate părțile interesate (până la curse în realitate augmentată) și deschide o nouă eră a experienței de vizionare”, spune Fritz Enzinger, vicepreședinte Motorsport la Porsche. „Acest lucru este remarcabil în motorsport. „
Griiip a fost fondată în 2015 de Tamir Plachinsky și Gil Zakay în Petah Tikva. „Suntem încântați că Porsche, una dintre cele mai emblematice mărci de mașini sport din lume, se alătură Griiip ca investitor strategic, împărtășind viziunea noastră despre un nou univers digital pentru ecosistemul de curse și pilotaj sportiv”, spune CEO-ul Tamir Plachinsky. „Suntem încrezători că platforma noastră de date inovatoare, RAMP, va conecta fanii cursei de motociclism, echipele, piloții și jucătorii eSport mai intens ca niciodată”. Griiip a semnat deja contracte de cooperare cu mai multe competiții motorsport.
Porsche Ventures a investit în cea mai recentă rundă de finanțare a lui Griiip. „Această investiție susține activitatea de bază a Porsche prin noi abordări de implicare a fanilor și captare a publicului”, spune Talia Rafaeli de la Porsche Ventures. Scopul nostru este să ne îmbogățim cunoștințele despre curse și să evaluăm influențele din universul digital al eSports, curselor și jocurilor SIM, beneficiind în același timp de un potențial profit financiar de pe urma investițiilor în dezvoltarea modelelor de afaceri de generație următoare. „