Grupul german Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a estimat vineri că în primul semestru al acestui an profitul său operaţional a ajuns la 11 miliarde de euro, depăşind nivelul înregistrat înaintea pandemiei, graţie cererii puternice în Europa şi SUA pentru automobilele sale, în special modelele premium Porsche şi Audi, informează Reuters.
Mărcile de automobile de lux au fost mai puţin afectate de criza actuală de semiconductori, a subliniat grupul german, adăugând că rezultatele sale semestriale au fost influenţate şi de performanţele bune ale diviziei sale de servicii financiare.
Comparativ, în primul semestru al anului trecut,Volkswagen a raportat pierderi operaţionale de 1,49 miliarde euro, în timp ce în prima jumătate a lui 2019 a înregistrat un profit operaţional de aproximativ 9 miliarde de euro. De asemenea, în primul semestru al acestui an Volkswagen se aşteaptă la un flux net de numerar de aproximativ 10 miliarde euro, faţă de unul 5,57 miliarde euro în 2019 şi un flux negativ de 4,8 miliarde euro anul trecut.
Grupul auto german urmează să dea publicităţii rezultatele oficiale pentru trimestrul al doilea în data de 29 iulie.
Recent, Volkswagen a anunţat recent că noile ţinte de emisii mai stricte ale Uniunii Europene îl vor forţa să crească proporţia ocupată de vehiculele hibride şi electrice în vânzările sale totale de autoturisme în Europa până la 60% în 2030, de la o ţintă anterioară de 40%. Volkswagen şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.