Volkswagen analizează dacă să conteste amenda Comisiei Europene

Da mai departe!

Volkswagen a anunţat joi că analizează dacă să conteste în justiţie amenda antitrust impusă de Comisia Europeanp, afirmând că penalizarea discuţiilor tehnice legate de emisii cu alţi producători auto stabileşte un precedent discutabil. BMW a anunţat în schimb un acord cu Comisia pentru închiderea cazului, în urma căruia va plăti o amendă de 378 milioane de euro, transmite Reuters.

”Comisia intră într-un nou teritoriu judiciar, întrucât tratează pentru prima oară cooperarea tehnică ca fiind o încălcare a legislaţiei din domeniul concurenţei. Mai mult decât atât, impune amenzi, deşi conţinutul discuţiilor nu a fost implimentat niciodată, iar clienţii nu au fost afectaţi”, a anunţat Volkswagen după ce a fost amendat cu 502 milioane de euro.

Volkswagen a cerut reglementări mai clare.

”Amenzile mari impuse în acest caz scot în evidenţă necesitatea unor recomandări mai cuprinzătoare din partea Comisiei, pentru a se asigura că incertitudinile legislative nu împiedică inovaţia în Europa”, potrivit VW.

Daimler, care a decis să dezvăluie înţelegerea, a primit o imunitate totală şi a evitat astfel o amendă în valoare de 727 de milioane de euro.

BMW a anunţat în schimb cp a încheiat un acord cu Comisia Europeană pentru închiderea investigaţiei antitrust, afirmând că instituţia a renunţat la suspiciunea că a utilizat dispozitive de manipulare a emisiilor pentru a trişa la testele de poluare.

Grupul a arătat că a plătit o amendă de 373 de milioane de euro, pentru coalizarea în vederea stabilirii standardelor pentru aditivul Adblue uytilizat la maşinile diesel, dar că alte acuzaţii legate de tehnologia în domeniul emisiilor au fost eliminate.

”Acest fapt scoate în evidenţă că nu au fost aduse niciodată acuzaţii privind manipularea ilegală de sistemelor de control al emisiilor de către grupul BMW”, a afirmat compania într-un comunicat.

BMW a arătat că discuţiile referitoare la Adblue au avut loc acum zece ani şi că ”nu au avut nicio influenţă asupra deciziilor companiei referitoare la decizii.

Alt gigant auto german, Daimler (Mercedes), care a participat la această înţelegere anticoncurenţială şi care a dezvăluit existenţa acesteia, nu a fost sancţionat.

Related posts