Mazda discută un parteneriat cu Panasonic Energy

Da mai departe!

Panasonic Energy Co., Ltd. și Mazda Motor Corporation anunță că au convenit să demareze discuții cu privire la stabilirea unui parteneriat pe termen mediu și lung pentru a răspunde cererii de baterii pentru vehicule electrice și baterii auto pe o piață în plină expansiune.

Panasonic Energy și Mazda vor începe discuții concrete în vederea furnizării din partea Panasonic Energy către Mazda de baterii cilindrice litiu-ion pentru automobile, produse în fabricile Panasonic Energy din Japonia și America de Nord, iar Mazda va instala bateriile achiziționate de la Panasonic Energy în vehiculele electrice cu baterii programate să fie lansate în a doua jumătate a acestui deceniu.

Kazuo Tadanobu, Președinte, CEO al Panasonic Energy, a declarat: „Pe măsură ce industria auto avansează rapid în domeniul electrificării și este lider în această tehnologie, colaborarea cu Mazda va fi un pas important în direcția îndeplinirii misiunii noastre de a realiza o societate în care căutarea fericirii și un mediu durabil sunt armonizate. Cu tehnologia noastră superioară și experiența noastră vastă, vom stimula creșterea industriei bateriilor litiu-ion și vom accelera și mai mult eforturile noastre de a obține emisii zero.”

Masahiro Moro, Director și Senior Managing Executive Officer Mazda, a declarat: „Ca parte a inițiativelor noastre de electrificare, Mazda lucrează cu partenerii săi în trei etape pentru a răspunde în mod flexibil la schimbările în ceea ce privește tendințele de reglementare, nevoile consumatorilor și alte domenii. Suntem încântați să colaborăm cu Panasonic Energy, care a fost un pionier în domeniul bateriilor litiu-ion pentru automobile, dezvoltând produse de înaltă calitate. Vom continua să contribuim la limitarea încălzirii globale prin diverse inițiative, inclusiv prin strategia noastră de electrificare.”

Panasonic Energy este cotat ca al patrulea cea mai mare producător global de baterii destinate automobilelor electrice, având o cotă de piață de circa 10%, fiind totodată singurul producător de baterii din Japonia care se află în top 10 în lume. Parteneriatul pe care îl are încheiat de mai mulți ani cu Toyota ar putea să-i aducă o creștere puternică a cotei de piață, odată cu valul de lansări de mașini electrice pregătit de compania japoneză.

În urmă cu zece ani, când apariția vehiculelor electrice era privită cu scepticism, Panasonic era liderul global al acestui segment, iar actualul lider, gigantul chinez CATL, nu figura în niciun clasament al producției de baterii.

Mazda a lansat în 2019 primul său vehicul cu baterii, MX-30, echipat cu o baterie modestă, de numai 30 kWh, care oferă în condiții normale de rulare, o autonomie de sub 200 km, mai puțin chiar și decât Dacia Spring. Din acest motiv, modelul nu are vânzări prea mari în Europa, unde în primele cinci luni ale acestui an a vândut circa 2.800 de unități. Planurile de electrificare anunțate de companie prevăd însă investiții de 10 miliarde de dolari, pentru a ajunge la o pondere a vehiculelor electrice de până la 40% din totalul vânzărilor, până în 2030, o țintă majorată față de planurile anterioare, care vizau doar maxim 25% din vânzări. Lansările primelor mașini cu baterii din valul anunțat sunt prevăzute pentru perioada 2025 – 2027, într-o primă fază, și între 2028 – 2030, în faza următoare. 

Related posts