Grupul Renault a prezentat bilanțul financiar pentru primul trimestru din 2022 și, în timp ce mărcile Renault și Lada înregistrează scăderi importante, Dacia crește.
Bilanțul financiar al grupului Renault pentru primul trimestru arată că cifra de afaceri a scăzut cu 2,7% până la 9,7 miliarde de euro.
Acest recul vine pe fondul problemelor grupului francez cu subsidiara din Rusia și în momentul în care compania se afla în plin proces de redresare conform planului Renaulution.
Conform datelor din raportul Renault, grupul a comercializat în primul trimestru al acestui an 552.000 de vehicule, în scădere cu 17,1% față de cele 665.246 de unități vândute în perioada similară din 2021.
Reculul vânzărilor este influențat puternic de scăderea vânzărilor mărcii Lada cu 33,1%, de la 90.649 unități în 2021 până la 60.608 în acest an. Totodată, nici marca principală nu pare a o duce mult mai bine. În primele trei luni din 2022 au fost vândute 348.732 vehicule Renault, cu 19,7% mai puține decât cele 434.146 comercializate în 2021. Tot în scădere a fost și divizia din Coreea de Sud a Renault 12.032 mașini, cu 1,6% mai puține decât în 2021.
În schimb, marca Dacia a înregistrat o creștere cu 5,8% a vânzărilor, de la 120.892 unități în 2021 până la 127.915 unități în 2022. Grație acestui rezultat, cota mărcii Românești din totalul vânzărilor grupului a crescut de la 18,17% în primul trimestru din 2021 până la 23,18% în aceeași perioadă din 2022.
În același timp, marca Renault deține 63,21% din vânzările grupului, iar Lada doar 10,99%.
Conform bilanțului grupului Renault pentru primele trei luni din 2022, Dacia Sandero rămâne cel mai vândut model către persoanele fizice în Europa, iar Spring este al doilea cel mai vândut vehicul electric din Franța.
Oficialii francezi notează că „reînnoirea gamei Dacia este un succes ilustrat în special de noul Sandero care continuă să fie cel mai vândut model către persoane fizice din Europa şi de Duster care a depășit două milioane de unităţi vândute de la lansare. Dacia Spring a fost vândută în peste 9.000 de unităţi în Europa în primul trimestru şi se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Franţa”.
Acela;i document menționează că „modelul Spring înregistrează 20.500 de comenzi în primul trimestru, iar Jogger se anunţă deja ca un nou succes al mărcii Dacia cu un catalog de comenzi consistent”. Mai exact, în cele patru luni de la lansarea comenzilor, 36.500 de persoane sau firme au comandat câte un Jogger, 70% dintre clienți preferând versiuni superioare.
La nivel european, datele ACEA arată că marca Dacia a fost comercializată în primul trimestru din 2022 în 103.519 unități, în creștere cu 16,9% față de perioada similară din anul anterior.
În baza acestei creșteri importante, pe fondul unei piețe europene în scădere cu 10,6%, marca Dacia și-a majorat cota de piață de la 2,9% în primul trimestru din 2021 la 3,8% în același interval din 2022.