Kia XCeed PHEV – economie și ecologie

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Kia XCeed se întoarce la testele AutoReport.ro în cea mai economică și ecologică variantă a sa: plug-in hybrid. Modelul ne-a însoțit într-un test pe Valea Prahovei, a mers prin București, a urcat și drumuri de munte pentru a ne convinge că este cea mai bună soluție pentru un transport ecologic și sustenabil.
Noul Kia XCeed are design mai dinamic decât rivalii săi de dimensiuni mai mari. În profil, capota relativ lungă a modelului ”curge” către stâlpii A situați în spatele roților din față, imprimând un caracter sportiv siluetei automobilului. În timp ce ampatamentul rămâne la fel ca al celorlalte modele ale gamei Ceed (2.650 mm), consolele frontală și posterioară sunt extinse față de modelul hatchback în cinci uși cu 25 mm în față (la 905 mm) și 60 mm în spate (la 840 mm).
Un haion proiectat în unghi ascuțit, de tip fastback și o punte spate mai înaltă cu 60 mm decât a hatchback-ului Ceed în cinci uși contribuie la amplificarea aspectului dinamic, de tip coupé, al părții posterioare a noului CUV. Kia XCeed este echipat cu jante din aluminiu de 16” sau 18” (inch) și cu anvelope cu aderență sporită de 205/60 R16 sau 235/45 R18.
Fața și spatele automobilului reprezintă o îndepărtare de la aspectul modelului de familie Ceed convențional, diferențiind astfel modelul XCeed de frații săi. Cu o lățime de 1.826 mm (cu 26 mm mai lat decât modelul Ceed în cinci uși), noul CUV are o față mai îndrăzneață, cu o grilă mai proeminentă și ”guri” de admisie a aerului mai mari. Blocurile optice sunt complet re-desenate, semnătura de lumini LED, de tip ‘ice cube’ a modelului Ceed prezentându-se într-o formă mai angulară și având deasupra semnale de schimbare a direcției înguste, care curg înapoi către aripile roților.
În partea posterioară, noile stopuri cu tehnologie LED emit o lumină îngustă care, în momentul în care este văzută din anumite unghiuri, pare că se strecoară spre aripile spate. Liniile puternic sculptate care curg orizontal de-a lungul haionului și spoiler-ului spate oferă automobilului un aspect mai lat și mai stabil. Garda la sol mai mare și caroseria înălțată accentuează aspectul robust. Aripile roților, ornamentele laterale și șinele argintii de pe plafon oferă automobilului o prezență mai dură, asemănătoare SUV-urilor, ornamentul metalic din bara spate accentuând acest efect. Modelul PHEV are o grilă ‘tiger-nose’ nouă, închisă în partea frontală a automobilului, care ajută la eficiența aerodinamică. Portul de încărcare este integrat în aripa stângă față.
Noul sistem de propulsie combină un pachet de baterii litiu-ion de 8.9 kWh, un motor electric de 44.5 kW și un motor în patru cilindri ‘Kappa’ eficient, de 1.6 litri GDi (injecție directă benzină). Puterea totală a sistemului de propulsie este de 141 CP, cu un cuplu maxim de 265 Nm, permițând modelului XCeed să accelereze de la 0 la 100 km/oră în 11.0 secunde. Sistemul de propulsie este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și șase trepte (6DCT), permițând șoferilor să schimbe chiar ei vitezele, pentru un stil de condus mai captivant și mai eficient, mai ales din punct de vedere al consumului de combustibil și de economisire a energiei. Tehnologia standard de regenerare a forței de frânare permite noilor modele Plug-in Hybrid să colecteze energia cinetică și să reîncarce pachetul de baterii în timpul deplasării în pantă sau în timpul frânării, îmbunătățind astfel eficiența sistemului de propulsie.
Comportamentul dinamic al mașinii este unul bun, chiar și la viteze mai mari. În testul nostru de weekend am plecat cu bateria plină, am rulat puțin în modul electric, apoi în cel hibrid. De fiecare dată, la coborâre, bateria se încărca suficient pentru a ne asigura rularea la viteze mici în modul full-electric. Mai mult, consumul total pe perioada testului a ajuns în jur de 4 litri la 100 kilometri, fiind unul dintre cele mai bune întâlnite la o mașină de acest tip.
Kia XCeed este proiectat să ofere spațiul interior și pentru bagaje specific unui SUV într-o caroserie sportivă și cu o amprentă la sol mai compactă. Situat ca dimensiuni între hatchback-ul în cinci uși Ceed și Kia Sportage, Kia XCeed reușește să ofere un spațiu interior și un volum pentru bagaje comparabile cu cele mai bine vândute SUV-uri în Europa. În interior pot călători în cele mai bune condiții 4 persoane adulte, chiar și mai înalte de 1.80 m. Locurile din spate oferă suficient spațiu atât pentru picioare cât și în zona superioară.
Bordul este lucrat forte bine, plasticele sunt moi, iar finisajele te duc cu gândul că cei de la KIA vor ataca în curând clasa premium. Însă noul model Plug-in Hybrid dispune de o gamă nouă de funcționalități pentru a îmbunătăți modul de exploatare pentru proprietarii care urmăresc să extragă totul din noul sistem de propulsie. Kia XCeed Plug-in Hybrid vine cu un indicator al gradului de încărcare a bateriei, un element vizual care anunță deținătorii că automobilul lor se încarcă sau când bateria este încărcată complet. Localizarea sa deasupra planșei de bord înseamnă că șoferii pot constata instant situația încărcării, doar aruncând o privire când se află afară din automobil (de exemplu, când automobilul este parcat afară și proprietarul nu a părăsit încă locuința).
Modelul are ca echipare sistemul de infotainment cu touchscreen Kia de 8.0 inch sau sistemul infotainment și de navigație opțional de 10.25 inch. cu sistemul telematic Kia UVO Connect. Unic pentru noile versiuni Plug-in Hybrid, sistemul include noi funcționalități pentru a ajuta proprietarii să localizeze punctele de reîncărcare disponibile în apropiere sau pe traseul către destinație. Ecranul poate arăta de asemenea, informații relevante despre sistemul de propulsie, afișând nivelul de încărcare al bateriei și grafice pentru consumul energiei. Mai mult, proprietarii pot utiliza sistemul touchscreen pentru a planifica momentul în care automobilul lor ar trebui reîncărcat când este conectat la priza de acasă, permițând astfel să beneficieze de tarife ale energiei mai mici. Sistemul infotainment oferă standard sistemele Apple CarPlay și Android Auto, în timp ce sistemul de navigație cu touchscreen de 10.25 inch, oferit opțional, dispune de conexiune multiplă Bluetooth, ce permite ocupanților să conecteze două dispozitive mobile simultan.
Panoul de bord oferă de asemenea, un afișaj vizual unic pentru sistemul de propulsie Kia Plug-in Hybrid, ce arată nivelul de încărcare disponibil, autonomia anticipată în modul complet electric și fluxul de energie dintre pachetul de baterii, motorul termic și motorul electric. Disponibil opțional, noul panou de bord digital Kia de 12.3 inch ‘Supervision’ este proiectat să ofere informații cât mai clare posibil printr-o serie unică de afișări grafice. Cu o rezoluție mare, de 1920×720 pixeli, panoul de bord digital înlocuiește vitezometrul și turometrul convenționale regăsite pe actualele automobile de pasageri ale brandului.
Sistemul de încălzire, ventilare și aer condiționat doar pentru șofer (‘Driver Only’) – activat printr-un buton nou situat pe planșa de bord – dezactivează instant fluxul de aer în gurile de ventilatiedin tot habitaclul, cu excepția celor aflate lângă șofer. Sistemul a fost proiectat pentru a reduce consumul de energie din baterie, cu păstrarea temperaturii preferate de șofer. Față de sistemele de ventilație convenționale, sistemul ‘Driver Only’ nu doar restricționează fluxul de aer către anumite guri de ventilație, redistribuindu-l în altă parte, ci oprește chiar ventilatoarele aferente, reducând astfel energia utilizată de la sursă. Pachetul de baterii de 8.9 kWh este situat alături de rezervorul de combustibil de 37 de litri, sub bancheta din spate, spre deosebire de multe alte automobile plug-in hybrid în care pachetul de baterii ocupă un spațiu valoros din portbagaj. Capacitatea pentru bagaje a modelului Kia XCeed Plug-in Hybrid este de 291 litri, extinzându-se până la 1.243 litri cu bancheta spate rabatată.
Kia XCeed Plug-in Hybrid vine echipat cu o gamă largă de tehnologii active de asistență a șoferului și de siguranță. Acestea includ Smart Cruise Control cu system Stop & Go, BCW – Blind-spot Collision Warining, FCA – Forward Collision-Avoidance Assist, ISLW – Intelligent Speed Limit Warning, Sistemul inteligent de asistență la parcare (Smart Parking Assist), Lane Keeping Assist și High Beam Assist. Sistemul Lane Keeping Assist este o tehnologie autonomă de nivel 2 care permite urmărirea automobilelor din față și detectarea marcajelor rutiere pentru a menține automobilul pe banda sa. Sistemul controlează accelerația, frânele și direcția, folosind senzori radar pentru a menține o distanță sigură față de automobilul din față.
Ca orice model Kia comercializat în Europa, noul CUV este echipat standard cu sistemul de management al stabilității – Vehicle Stability Management (VSM). Acest sistem asigură stabilitatea în timpul frânării și în viraje, controlând electronic stabilitatea automobilului prin sistemul Electronic Stability Control (ESC) în cazul pierderii tracțiunii.

Kia XCeed 1.6 Hibrid Plug-In (GDI PHEV)
0-100 km/h: 11 secunde
Viteza maximă: 159 km/h
L/l/î: 4.395/1.826/1.495
Masă proprie: 1.609
Volum portbagaj (l): 291
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.580
Putere (CP): 104 la 5.700 rpm
Cuplu maxim (Nm): 147 la 4.000 rpm
Motor Electric
Putere (CP): 80
Putere totală ansamblu: 141 CP
Cuplu Maxim ansamblu: 265 Nm
Consum mediu: 4 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: Automată, 6 trepte

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts