Hyundai i30 N Project C – premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt 2019

Da mai departe!

i30 N Project C dispune de o structura cu 50 de kg mai usoara decat cea a versiunii i30 N, la dezvoltarea noii versiuni fiind utilizate materiale care au in componenta fibra de carbon (CFRP). i30 N este primul model al diviziei de performanta Hyundai N, construit pe platforma noii generatii i30, lansat in anul 2017.

Capota (-7,2 kg), elementele laterale (-499 g fiecare), elementele aerodinamice fata (+240 g pentru o functie aerodinamica pura si un design spectaculos), noul difuzor spate (-386 g), precum si scaunele de curse Sabelt® (-7.5 kg fiecare) sunt din CFRP, ceea ce a condus la reducerea masei totale a autovehiculului, dar si la o garda de sol mai mica. Chiar daca partea din fata este mai mare si garda la sol redusa, coeficientul aerodinamic a ramas de 0,32, la fel ca la i30 N. In acelasi timp insa, noile elemente aerodinamice au rolul de a oferi posibilitatea de a aborda virajele la o viteza mai mare, avand in acelasi timp o stabilitate mai buna. La reducerea greutatii contribuie si jantele OZ Racing de 19 inchi, diferenta in minus, fata de versiunea i30 N, fiind de 22 de kilograme. Scaunele Sabelt ofera, de asemenea, conducatorului auto si pasagerului un suport lateral si al umerilor imbunatatite.

„Directia si suspensia i30 N Project C sunt de referinta pentru pasionati”, explica Alexander Eichler, Head of High Performance Vehicle Test and Development la Hyundai Motor Europe Technical Center. “’Project C’ aminteste, in primul rand, de circuitul din cadrul Centrului Global de Cercetare si Dezvoltare Namyang denumit “Zona C”, dar modelul a fost optimizat si la Nürburgring Hyundai Technical Center din Meuspath.”

Garda la sol este mai mica cu 6 mm, iar centrul de greutate a fost coborat cu 8,8 mm, cu ajutorul optimizarii amortizoarelor si suspensiilor utilizate si pentru dezvoltarea i30. In plus, fuzetele spate au fost realizate din aluminiu, in loc de otel, diferenta in minus fiind de 4,66 kg, contribuind astfel la reducerea masei totate a autovehiculului. Project C a imprumutat si bara de rigidizare din zona portbagajului, inclusa in pachetul Performance de la i30 N, pentru stabilitate sporita la viteze mari si in special in timpul transferului agresiv de mase din viraje. In plus, toate modurile de condus au fost optimizate special pentru Project C. Astfel, atat in modul Sport, cat si in modurile N, conducatorul auto primeste un raspuns mai direct pentru o experienta unica de condus. Modul cel mai dinamic a fost conceput pentru conducatorii auto cu experienta, care utilizeaza autovehiculul pe circuit.

Puterea ramane la 275 CP si cuplul la 378 Nm, la fel ca versiunea i30 N cu pachetul Performance.

La interior, Project C vine cu elemente din Alcantara® in jurul volanului, al schimbatorului de viteze si a manetei pentru frana de mana. Etrierele si centurile de siguranta sunt de culoarea Deep Orange, tema folosita pentru detaliile modelului Project C. Noile scaune, produse de Sabelt, vin cu dungi si cusaturi in culoarea Deep Orange, nuanta utilizata si pentru insertiile de pe volan.

Designul exterior este dominat de culoarea gri mat, toate componentele din CFRP pastrand textura fibrei de carbon, pentru un aspect si mai agresiv.

Modelul va fi produs in serie limitata, 600 de exemplare, iar livrarile pe anumite piete din Europa vor fi facute la finalul acestui an.

Related posts