Ferrari a lansat noul model Daytona SP3, aşteptat de mult timp de fanii seriei Icona, un model care sfidează actualele trenduri de mașini eco și care ne arată că pasiunea pentru automobile nu poate muri.
Având 840 de cai putere şi un motor aspirat în 12 cilindri montat în jumătatea posterioară a automobilului, Daytona SP3 este un omagiu adus modelului Ferrari 330 P3/4 care a dominat turneul de automobilism 24 Hours de la Daytona în 1967.
Ferrari a prezentat noul model Icona sâmbătă, în timp ce directorul general Benedetto Vigna înscrie producătorul italian de automobile de lux pe direcţia electrificării totale.
Vigna este un veteran al industriei tehnologice care în septembrie a devenit CEO al Ferrari, el promiţând că va livra primul său vehicul complet electric în 2025.
Între timp, fanii Ferrari au aşteptat de mai bine de trei ani un al doilea model Icona, după Monza din 2018.
Vehiculele Ferrari din seria Icona sunt maşini de serie speciale produse în număr limitat, rezervate colecţionarilor privaţi ultra bogaţi şi inspirate din modele legendare din trecut.
Recunoscută după logo-ul ”Prancing Horse” şi maşinile de curse roşii, Ferrari are deja trei modele hibride electrice în gama sa, inclusiv maşina sport 296 GTB pe care a dezvăluit-o anul acesta.
Ferrari a rezervat din ce în ce mai mult motoarele poluante V12 pentru modelele de serie limitată, iar automobilele Icona au reprezentat doar 2% din unităţile livrate în ultimul trimestru, în timp ce maşinile cu motoare V12 au reprezentat 12% din livrările grupului. Acesta va produce mai puţin 1.600 de automobile 812 Competizione şi 812 Competizione A, lansate în acest an, cu un preţ de pornire cu puţin sub jumătate de milion de euro.